3 principii simple ca să vinzi mai mult

December 7th, 2017 Nu sunt comentarii
3 principii simple ca să vinzi mai mult

3 principii simple ca să vinzi mai mult

Te gandesti ca tehnicile de vanzari de succes sunt complicate si secrete? Nimic mai fals. Iata in continuare 3 dintre ele care te pot ajuta in mod consistent sa vinzi mai mult.

#1 – Fa-i pe clienti sa se simta importanti in prezenta ta.

Oare exista cineva care sa nu-si doreasca sa se simta important? Studiile intreprinse in acest sens au demonstrat ca dorinta de a te simti important este cel mai puternic imbold constant al omului. Aceasta dorinta ii determina pe oameni sa imbrace haine de firma, sa-si cumpere masini scumpe, sa-si inscriptioneze profesia pe placuta de pe usa etc.

Ce poti face tu pentru a-i face pe clienti sa se simta importanti? Recunoaste-le meritele si lauda-le realizarile. Care ar putea fi motivele? Nimic mai simplu: cresterea cifrei de afaceri de la an la an, plata salariilor la timp, construirea unei echipe stabile si performante etc. Deschide ochii bine atunci cand iti privesti si analizezi clientul, iar motivele de apreciere nu vor intarzia sa ti se dezvaluie.

#2 – Fii cu adevarat interesat de persoana clientului.

Nu cred ca e un secret pentru nimeni faptul ca oamenii sunt intotdeauna mai interesati de propria lor persoana decat de cea a interlocutorului lor. Asadar, daca vrei sa ai succes cand stai de vorba cu un client, concentreaza-te pe universul sau (casa sa, masina sa, vacanta sa, familia sa etc) si nu aduce vorba despre tine decat in cazul in care esti intrebat in mod direct.

Pe oameni ii intereseaza numai persoana lor si “ceea ce pot obtine in propriul interes”. Nu putini sunt aceia care considera acest adevar drept piatra de temelie a relatiilor umane. Ar trebui sa te mahneasca aceasta realitate? Nicidecum, pentru ca atunci cand un client vede ca esti interesat de persoana sa va simti un puternic sentiment de obligatie si va incerca sa se revanseze cumparand de la tine.

#3 – Asteapta-te ca principiul reciprocitatii sa functioneze in favoarea ta si sa-ti aduca vanzari.

De fiecare data cand primim ceva, indiferent ce, simtim dorinta de a ne revansa fata de persoana respectiva. Asadar, daca unui client ii place ce i-ai dat (sentimentul importantei + atentie), va dori sa-ti dea sau sa faca in schimb ceva ce iti va face placere. Si cum toti clientii sunt constienti ca cea mai mare bucurie pentru noi, vanzatorii, este sa vindem, atunci vor simti o presiune mai mare sa cumpere ceea ce le oferim noi.

Cum pot fi puse in aplicare recomandarile din acest articol? Citeste dialogul urmator si observa cat de natural se pot desfasoara lucrurile.

– Ma bucur ca am in sfarsit sansa sa ne intalnim, dle Client.

– Si eu ma bucur si va multumesc pentru vizita, dle Reprezentant de Vanzari.

– Felicitari pentru modul in care arata spatiul dvs. de productie, curat si organizat, sunt convins ca nu e deloc usor lucru.

– Va multumesc, aveti mare dreptate, este multa bataie de cap cu mentinerea ordinei si curateniei. (Aici, stimulat de agentul de vanzari, clientul continua sa detalieze subiectul.)

– Cum a fost in vacanta din care tocmai v-ati intors?

– Excelent! Daca as fi putut, as mai fi stat vreo doua saptamani. Totul a fost la superlativ. (Din nou, aici clientul continua sa detalieze subiectul stimulat de agentul de vanzari.)

In concluzie, fa-i pe clienti sa se simta importanti, “vorbeste”-le despre ei si mareste-ti astfel sansele sa inchei mai multe vanzari.

Mircea Enescu

Mircea Enescu

Mircea Enescu este trainer senior de vanzari, autorul cartii „Cum sa gasesti noi clienti – 12 metode de succes verificate in Romania, insotite de exemple detaliate“ si al Raportului Special „Cum sa vinzi chiar daca ai preturi mari”, lucrari editoriale electronice pe care le poti primi imediat, automat si gratuit daca vizitezi adresa www.curs-vanzari-intensiv.ro

More Posts - Website

Citit de 28 ori.

4 pași ca să transformi NU-ul clientului într-un DA

September 18th, 2017 Nu sunt comentarii
Cum să transformi un Nu în Da

Cum să transformi un Nu în Da

Bun gasit, drag cititor de invataturi despre vanzari,

Cuvantul NU al clientului la propunerea ta de vanzare nu este deloc usor de digerat. Si, daca esti asemeni majoritatii oamenilor, nu-ti doresti deloc sa te confrunti cu NU-uri.

Dar viata in vanzari e dura si cuvantul NU exista. De aceea trebuie sa stim cum sa-i facem fata cu profesionalism si sa-l transformam in DA ori de cate ori este posibil.

NU-urile clientului sunt, de fapt, binecunoscutele obiectii de vanzare, obiectii ce reprezinta bariere intre ceea ce ce-si doreste clientul (nevoia sa) si ceea ce ii putem oferi noi ca oameni de vanzari. Dincolo de asta insa, obiectiile sunt si un indicator clar ca clientul este implicat in discutia cu noi, ceea ce este mult mai bine decat sa ne asculte dezinteresat.

Prin urmare, NU-urile clientului ne spun ca avem de lucru. Iar cand un client declara ca inca nu este pregatit sa cumpere, altfel spus cand un client obiecteaza, nu trebuie sa te simti descurajat. Foloseste cei 4 pasi urmatori ca sa demontezi obiectiile si sa te apropii glorios de finalizarea vanzarii.

 

Pasul 1 – Asculta cu atentie obiectia (deseori ambigua) si clarific-o cat mai exact

Poate ca prima ta reactie cand auzi o obiectie este sa te napustesti asupra ei manat de dorinta sincera de a o rezolva rapid. Rezista acestei tentatii. Cand reactionezi prea repede, risti sa faci multe presupuneri gresite in legatura cu obiectia neclara a clientului.

Nu te grabi, pune intrebari de clarificare si asculta cu atentie raspunsurile.

In plus, nu lua obiectia personal. Educa-te sa-ti ignori emotiile negative cand auzi NU-uri si sa ramai concentrat pe problemele de afaceri. Nu e usor, dar nici imposibil.

 

Pasul 2 – Asigura-te ca ai inteles corect obiectia clientului

In spatele NU-ului afirmat de client stau deseori probleme pe care clientul nu poate sau inca nu e pregatit sa le comunice. Deseori, adevarata problema nu este cea comunicata initial. De aceea, e jobul tau sa pui intrebari pana ajungi la „inima” obiectiei:

„De ce imi spuneti asta?”

„Ce va determinat sa-mi spuneti asta?”

„Ce vreti sa spuneti mai exact cu asta?”

 

Pasul 3 – Raspunde cu incredere si argumente obiectiei clientului

Fara nici cea mai mica ezitare in glas, comunica clientului argumentele care si-au demonstrat eficienta de-a lungul timpului in transformarea NU-irilor in DA-uri.

Pentru ca rareori te confrunti cu obiectii noi, nemaiintalnite, e foarte important sa-ti construiesti un portofoliu de argumente cu care sa poti combate majoritatea obiectiilor. Indiferent ca vorbim de fotografii sau de marturii scrise ale clientilor, acest portofoliu de argumente trebuie sa se dezvolte mereu si sa te insoteasca la toate discutiile cu clientii.

 

Pasul 4 – Obtine confirmarea clara a clientului ca ai raspuns obiectiei

Dupa solutionarea obiectiei, verifica daca si clientul te-a inteles exact. Simpla dare afirmativa din cap a clientului nu inseamna ca este de acord 100% cu tine. Intreaba clientul ce a inteles si ce parere are despre solutia ta la obiectia lui.

Daca e nevoie de mai multe argumente sau de explicatii suplimentare, fii gata sa le oferi cu generozitate si profesionalism.

Nu te imbata cu apa rece atunci cand clientul mormaie un DA cu jumatate de gura. Ca sa scape de tine, se preface ca-ti da dreptate, insa obiectia este, in continuare, nerezolvata si-ti blocheaza vanzarea.

Cand te confrunti cu NU-uri si obiectii, nu te panica si nu te pierde cu firea. Foloseste pasii mai sus enuntati si-ti vei consolida relatiile cu clientii, vei depasi barierele ce apar firesc de-a lungul procesului de vanzare si te vei apropia mai repede de finalizarea vanzarii.

Mircea Enescu

Mircea Enescu

Mircea Enescu este trainer senior de vanzari, autorul cartii „Cum sa gasesti noi clienti – 12 metode de succes verificate in Romania, insotite de exemple detaliate“ si al Raportului Special „Cum sa vinzi chiar daca ai preturi mari”, lucrari editoriale electronice pe care le poti primi imediat, automat si gratuit daca vizitezi adresa www.curs-vanzari-intensiv.ro

More Posts - Website

Citit de 223 ori.

10 tehnici de negociere mai puțin oneste și cum să reacționezi la acestea

10 tehnici de negociere mai puțin oneste

10 tehnici de negociere mai puțin oneste

Uneori, cumparatorii profesionisti apeleaza la tehnici de negociere care-i avantajeaza in detrimentul si pe spatele vanzatorilor. Asadar, degeaba stii tu cum sa negociezi mergand pe principiul win-win daca celalalt nu respecta acest principiu.

Prin urmare, iata cum sa raspunzi si sa te comporti atunci cand un cumparator vrea sa profite mai mult aplicand urmatoarele tehnici:

# Tehnica 1 – “Daca tu nu accepti aceste conditii, competitorul tau o va face si voi semna contractul cu el.”

Descriere: Tehnica de presiune bazata pe competitia ta.

Raspuns:

Decide daca clientul vorbeste serios sau merge la cacealma.
Fii pregatit cu o alternativa la acest contract.
Fa o oferta finala cu o minora concesie suplimentara si asteapta raspunsul cumparatorului.
Fii pregatit sa renunti la aceasta afacere daca e dezavantajoasa pentru tine.

# Tehnica 2 – “Pentru noi este foarte important acest aspect.” (In realitate insa, nu este deloc adevarat si mentioneaza acest lucru doar pentru a avea o moneda valoroasa in schimbul de concesii.)

Descriere: Cumparatorul vrea sa obtina o concesie importanta din partea noastra in schimbul unei asa-zise concesii importante din partea sa.

Raspuns:

Verifica importanta declarata prin intrebari suplimentare.
Ofera o concesie importanta doar in schimbul unei concesii cu adevarat importante.

# Tehnica 3 – “Trebuie sa vii cu un pret mult mai bun decat acesta.”

Descriere: Tehnica de presiune asupra pretului deoarece cumparatorul, pur si simplu, se asteapta sa mai lasi din pret.

Raspuns:

Intreaba “de ce?”.
Spune ca nu poti lasa din pret fara vreun motiv / concesie la schimb.
Subliniaza ce te diferentiaza fata de concurenta.
In loc sa reduci pretul, mai adauga ceva la propunerea ta.

# Tehnica 4 – “L-am adus si pe colegul meu care nu e foarte incantat de ce-am discutat pana acum”. (Tehnica de negociere cunoscuta si sub denumirea “politistul bun, politistul rau”)

Descriere: Cumparatorul aduce la masa discutiilor un “politist rau” care sa readuca in discutie micsorarea pretului si redeschiderea unor acorduri incheiate.

Raspuns:

Vino si tu cu un “politist rau”.
Nu te lasa intimidat de aceasta veche tehnica de negociere.
Ramai concentrat pe obiectivele negocierii, pe alternativele luate in calcul, pe schimbul echitabil de concesii.
Nu te grabi, lasa-ti cumparatorul “sa-si faca numarul” fara a fi afectat.

# Tehnica 5 – “Hai sa ne intalnim undeva la mijloc si apoi sa batem palma”.

Descriere: Spre ex. ai cerut un pret de 100 lei, ti s-a oferit 80 de lei, ca sa va intalniti la mijloc trebuie sa cadeti de acord pe pretul de 90 lei. Din pacate insa, pretul de 90 lei nu te avantajeaza deloc.

Raspuns:

Nu lasa buna ta credinta sa imparti la jumatate diferenta dintre pretul cerut si pretul oferit. Daca dai curs acestei tentatii, ai de pierdut.
Spune ca oferta primita este prea mica si ca nu-ti poti permite sa imparti la jumatate diferenta.

# Tehnica 6 – “Daca-mi faci acum aceasta ultima concesie, batem palma acum.”

Descriere: Cumparatorul incearca sa exploateze dorinta vanzatorului de a semna contractul pentru a obtine ceva fara a oferi nimic in schimb.

Raspuns:

Rezista tentatiei firesti de a ceda.
Fii flexibil fata de cererea primita, insa cere si tu ceva la schimb.

# Tehnica 7 – “Stiu c-am spus ca vrem 5.000 buc. la pretul de 10 lei/buc., insa am dori pentru inceput doar 100 buc. la pretul de 10 lei/buc.”

Descriere: Cumparatorul incearca sa transfere pretul agreat pentru o comanda mare la nivelul unei comenzi de cateva ori mai mica.

Raspuns:

Intotdeauna comunica pretul insotit de toate conditiile aferente (cantitate, livrare, plata etc.)
Comunica cu incredere pretul pentru doar 100 buc., este normal ca acesta sa fie (mult) mai mare decat pretul pentru 5.000 buc.

# Tehnica 8 – “Nu pot sa cred asa ceva!” / “Este incredibil ce aud!”

Descriere: Reactie emotionala – deseori planificata dinainte – la auzul pretului sau a oricarei alta conditie din contract.

Raspuns:

Nu te ambala, nu te enerva, ramai in zona comunicarii profesionale, de afaceri.
Sugereaza o pauza a discutiilor.
Intoarce-te la obiectivele tale si la variantele pe care le ai ca sa le atingi.

# Tehnica 9 – “Pentru moment este suficient ce am discutat. Hai sa continuam peste 2 luni.”

Descriere: Cumparatorul vrea sa arate ca are mult timp la dispozitie si ca nu se grabeste sa ajunga la un acord.

Raspuns:

Nu te grabi nici tu.
Explica-i clientului ce are de castigat daca semneaza acum si ce are de pierdut daca semneaza peste 2 luni.

# Tehnica 10 – “Nu-mi amintesc sa fi fost vreodata de acord cu asta.”

Descriere: Cumparatorul (pare ca) nu-si aduce aminte ceea ce il dezavantajeaza.

Raspuns:

Previno din timp aparitia acestei situatii prin luarea de notite si impartasirea lor dupa fiecare intalnire.
Tot ce s-a agreat odata, trebuie sa ramana “batut in cuie”, altfel discutiile se pot prelungi la nesfarsit.
Intoarce-te la obiectivele tale si la variantele pe care le ai ca sa le atingi.

Dupa cum bine stii din experienta, nu intotdeauna partenerul de negociere actioneaza onest. Ca sa fii pregatit pentru astfel de momente, tine aproape acest articol ca sa stii exact cum sa procedezi.

Mircea Enescu

Mircea Enescu

Mircea Enescu este trainer senior de vanzari, autorul cartii „Cum sa gasesti noi clienti – 12 metode de succes verificate in Romania, insotite de exemple detaliate“ si al Raportului Special „Cum sa vinzi chiar daca ai preturi mari”, lucrari editoriale electronice pe care le poti primi imediat, automat si gratuit daca vizitezi adresa www.curs-vanzari-intensiv.ro

More Posts - Website

Citit de 792 ori.

9 recomandări când ai de-a face cu un client supărat sau dificil

May 30th, 2017 1 comment
clienta suparata

Cum sa te comporti cu un client supărat sau dificil

Nimeni nu-si doreste sa interactioneze cu un client suparat sau dificil. In astfel de situatii, majoritatea dintre noi ne simtim neplacut si stresati. In plus, un incident urat ne poate distruge intreaga zi. Sau, mai rau, poate conduce la pierderea clientului.

Iata deci, in continuare, cateva recomandari care sa te ajute in astfel de situatii pentru a le face fata cu succes:

#1 – N-o lua personal, daca nu e vina ta directa.

In cele mai dese cazuri, clientul nu este suparat pe tine, ci pe organizatia pe care o reprezinti. Iar tu ii esti cel mai la indemana reprezentant al angajatorului tau pe care clientul poate sa-si verse „naduful”.

Cand iei lucrurile personal, te lasi afectat de emotii negative, iti pierzi calmul si o situatie dificila poate deveni chiar foarte tensionata si – aproape – imposibil de controlat.

#2 – Asculta.

Uneori, asta este tot ceea ce trebuie sa faci. Sa asculti. Cu sinceritate, in mod activ, fara sa te gandesti la altceva. Ascultarea ta nu poate decat sa calmeze clientul, sa-i arate ca-ti pasa de el si de situatia sa. In plus, obtii informatii si ai timp sa te gandesti la solutii. Minunat, nu-i asa?

#3 – Empatizeaza.

Daca ai fi fost in locul clientului, tu cum te-ai fi simtit? N-ai fi fost si tu suparat? Sa-i spui clientului ca intelegi perfect prin ce trece si ce simte ajuta enorm la detensionarea atmosferei.

#4 – Spune „imi pare rau”.

Merge mana in mana cu empatia si nu poate decat sa-ti fie de ajutor. Bineinteles, doar daca esti sincer cand spui „imi pare rau” si se vede clar acest lucru pe fata ta.

#5 – Nu cauta vinovati.

Nimanui nu-i pasa a cui e vina si de ce. La ce-ar ajuta si pe cine?!… Important acum este ce se poate face pentru indreptarea si repararea situatiei dificile si neplacute cu care se confrunta clientul.

#6 – Intreaba clientul.

Punand intrebari, demonstrezi ca-ti pasa de client si ca vrei sa intelegi clar situatia cu care se confrunta. Cere detalii, solicita informatii si afla cum vede clientul o posibila solutie.

#7 – Promite cu mare atentie.

Cel mai rau lucru pe care-l poti face acum este sa faci promisiuni nefondate. Procedand astfel, nu vei face decat sa pui si mai multe paie pe foc. Mai bine nu promiti nimic acum si ceri un ragaz de timp, decat sa te trezesti facand promisiuni nerealiste.

#8 – Livreaza mai mult decat ai promis.

Procedand astfel, sunt sanse mari sa atenuezi mult din disconfortul clientului si sa-i schimbi in bine impresia despre organizatia pe care o reprezinti.

#9 – Da un telefon peste cateva zile.

Si vezi in ce „ape se mai scalda” clientul dificil sau suparat cu care ai avut de-a face cu cateva zile in urma. Nu risti sa ti se intample nimic rau, ba din contra, demonstrezi o data in plus ca esti alaturi de client si vrei sa te asiguri ca totul este in regula acum.

Desi par simple, nu intotdeauna sunt si usor de pus in practica aceste 9 recomandari. Insa ignorarea acestor 9 pasi il pot determina pe client sa renunte sa mai faca afaceri cu tine. Iar acesta este ultimul lucru pe care ti-l doresti.

Mircea Enescu

Mircea Enescu

Mircea Enescu este trainer senior de vanzari, autorul cartii „Cum sa gasesti noi clienti – 12 metode de succes verificate in Romania, insotite de exemple detaliate“ si al Raportului Special „Cum sa vinzi chiar daca ai preturi mari”, lucrari editoriale electronice pe care le poti primi imediat, automat si gratuit daca vizitezi adresa www.curs-vanzari-intensiv.ro

More Posts - Website

Citit de 3,388 ori.
Categories: Pregatire si specializare Tags:

Cum să separi rapid o obiectie falsă de una adevărată

Obiectie falsă sau adevărată?

Obiectie falsă sau adevărată?

Tehnicile de vanzari simple sunt deseori si cele mai eficiente.

Am ascultat la un moment dat o discutie dintre un vanzator si un client care avea o obiectie fata de propunerea vanzatorului. Numai ca vocea clientului era pe jumatate, iar cuvintele sale nu se prea legau.

Prin urmare, omul de vanzari a replicat rapid si politicos astfel: „Vreti, va rog, sa mai repetati o data ceea ce tocmai mi–ati spus?”

Si clientul a inceput sa se balbaie si mai tare, sa-si dreaga vocea si sa-si caute cuvintele. Era clar ca nici el nu credea ceea ce tocmai spusese. Si, intr-un final, a acceptat propunerea vanzatorului.

Excelent, nu-i asa? Practic, ce s-a intamplat?

Atunci cand crezi ceva cu adevarat, stii sa-ti sustii punctul de vedere cu hotarare si argumente.

Pe de alta parte, atunci cand cineva spune ceva care nu este 100% adevarat ori ceva in care nu crede 100%, atunci mai mult ca sigur se va incurca – uneori, nervos – in propriile sale cuvinte odata rugat sa repete.

Trebuie sa recunoastem ca clientii se pricep sa ne „puna bete in roate”. Si nu ne este intotdeauna usor sa ne descurcam in astfel de situatii.

Insa aceasta tehnica simpla si usor de memorat poate face minuni deseori: in vederea clarificarii obiectiei, roaga-ti clientul sa repete ceea ce-a spus ori sa-ti dea (cat) mai multe detalii.

 

Spre exemplu:

„Nu stiu daca am inteles corect 100% ceea ce mi-ati spus. Puteti repeta, va rog?”

„Iarta-ma, dar nu inteleg. Despre ce e vorba mai exact?”

„Scuza-ma, te-am pierdut. Da-mi, te rog, mai multe detalii.”

 

Daca obiectia este adevarata si serioasa, raspunsul clientului va curge frumos, detaliat si la obiect.

Insa, cand obiectia este falsa, aruncata „la plesneala”, atunci clientul se va incurca in propriile cuvinte si, deseori, va bate in retragere prins fiind pe picior gresit.

 

Mircea Enescu

Mircea Enescu

Mircea Enescu este trainer senior de vanzari, autorul cartii „Cum sa gasesti noi clienti – 12 metode de succes verificate in Romania, insotite de exemple detaliate“ si al Raportului Special „Cum sa vinzi chiar daca ai preturi mari”, lucrari editoriale electronice pe care le poti primi imediat, automat si gratuit daca vizitezi adresa www.curs-vanzari-intensiv.ro

More Posts - Website

Citit de 327 ori.
Categories: Pregatire si specializare Tags:

9 recomandări când ai de-a face cu un client supărat sau dificil

Client supărat sau dificil ? Află cum să te comporți...

Client supărat sau dificil ? Află cum să te comporți…

Nimeni nu-si doreste sa interactioneze cu un client suparat sau dificil. In astfel de situatii, majoritatea dintre noi ne simtim neplacut si stresati. In plus, un incident urat ne poate distruge intreaga zi. Sau, mai rau, poate conduce la pierderea clientului.

Iata deci, in continuare, cateva recomandari care sa te ajute in astfel de situatii pentru a le face fata cu succes:

 

#1 – N-o lua personal, dacă nu e vina ta directă.

In cele mai dese cazuri, clientul nu este suparat pe tine, ci pe organizatia pe care o reprezinti. Iar tu ii esti cel mai la indemana reprezentant al angajatorului tau pe care clientul poate sa-si verse „naduful”.

Cand iei lucrurile personal, te lasi afectat de emotii negative, iti pierzi calmul si o situatie dificila poate deveni chiar foarte tensionata si – aproape – imposibil de controlat.

#2 – Ascultă.

Uneori, asta este tot ceea ce trebuie sa faci. Sa asculti. Cu sinceritate, in mod activ, fara sa te gandesti la altceva. Ascultarea ta nu poate decat sa calmeze clientul, sa-i arate ca-ti pasa de el si de situatia sa. In plus, obtii informatii si ai timp sa te gandesti la solutii. Minunat, nu-i asa?

#3 – Empatizează.

Daca ai fi fost in locul clientului, tu cum te-ai fi simtit? N-ai fi fost si tu suparat? Sa-i spui clientului ca intelegi perfect prin ce trece si ce simte ajuta enorm la detensionarea atmosferei.

#4 – Spune „îmi pare rău”.

Merge mana in mana cu empatia si nu poate decat sa-ti fie de ajutor. Bineinteles, doar daca esti sincer cand spui „imi pare rau” si se vede clar acest lucru pe fata ta.

#5 – Nu căuta vinovați.

Nimanui nu-i pasa a cui e vina si de ce. La ce-ar ajuta si pe cine?!… Important acum este ce se poate face pentru indreptarea si repararea situatiei dificile si neplacute cu care se confrunta clientul.

#6 – Intreabă clientul.

Punand intrebari, demonstrezi ca-ti pasa de client si ca vrei sa intelegi clar situatia cu care se confrunta. Cere detalii, solicita informatii si afla cum vede clientul o posibila solutie.

#7 – Promite cu mare atenție.

Cel mai rau lucru pe care-l poti face acum este sa faci promisiuni nefondate. Procedand astfel, nu vei face decat sa pui si mai multe paie pe foc. Mai bine nu promiti nimic acum si ceri un ragaz de timp, decat sa te trezesti facand promisiuni nerealiste.

#8 – Livrează mai mult decât ai promis.

Procedand astfel, sunt sanse mari sa atenuezi mult din disconfortul clientului si sa-i schimbi in bine impresia despre organizatia pe care o reprezinti.

#9 – Dă un telefon peste câteva zile.

Si vezi in ce „ape se mai scalda” clientul dificil sau suparat cu care ai avut de-a face cu cateva zile in urma. Nu risti sa ti se intample nimic rau, ba din contra, demonstrezi o data in plus ca esti alaturi de client si vrei sa te asiguri ca totul este in regula acum.

 

Desi par simple, nu intotdeauna sunt si usor de pus in practica aceste 9 recomandari. Insa ignorarea acestor 9 pasi il pot determina pe client sa renunte sa mai faca afaceri cu tine. Iar acesta este ultimul lucru pe care ti-l doresti.

 

Mircea Enescu

Mircea Enescu

Mircea Enescu este trainer senior de vanzari, autorul cartii „Cum sa gasesti noi clienti – 12 metode de succes verificate in Romania, insotite de exemple detaliate“ si al Raportului Special „Cum sa vinzi chiar daca ai preturi mari”, lucrari editoriale electronice pe care le poti primi imediat, automat si gratuit daca vizitezi adresa www.curs-vanzari-intensiv.ro

More Posts - Website

Citit de 329 ori.

Ce să faci în loc să-ți plângi de milă

Sfaturi practice despre ce să faci în loc să-ți plângi de milă

Sfaturi practice despre ce să faci în loc să-ți plângi de milă

Este ceva normal, din pacate, să ne plângem de milă. Acest “sport national” fără nicio utilitate practică este atât de prezent, încât este usor să-i cădem victimă si noi, cei care lucrăm în vânzări, chiar fără să ne dăm seama. Iar când spun “si noi”, mă refer clar si la mine!

Ne plângem de comisioane, ne plângem de clienti, ne plângem de livrare, de secretare, de drumuri, ne plângem de stres, de sefi si de clienti, ne plângem de câte si mai câte. Dar nu găsim noi subiecte să ne plângem?!… Mai ales dacă avem de explicat vreun insucces care ne chinuie?!…

Din fericire, am descoperit câteva recomandări pe care le pun în practică în loc să-mi plâng de mila. Iar astăzi te invit să le descoperi si tu:

Recomandarea 1 – Constientizeaza faptul ca plangandu-ti de mila nu rezolvi problema, nu scapi de problema si nici nu te eliberezi de starea mentala generala negativa cu care te confrunti.

Daca lucrurile stau diferit in cazul tau, abia astept sa-mi demonstrezi contrariul. Nu-mi spune ca te simti eliberat dupa ce-ti expui problema. Vaicarindu-te ca ti-e frig in loc sa faci focul in soba sunt sanse sa-ti fie cald in curand?…

Recomandarea 2 – Stabileste clar daca este o problema pe care o poti rezolva tu sau nu.

Practic, de fiecare data cand te auzi plangandu-ti de mila, opreste-te si intreaba-te “cum pot rezolva aceasta problema?”.

Daca problema nu este in zona ta de control, obisnuieste-te cu ideea ca s-ar putea sa te confrunti pentru mult timp de acum inainte cu respectiva problema. Ia-o ca pe starea vremii: nu-ti place ca ploua, dar nu poti face nimic ca sa nu ploua.

Bineinteles, atunci cand esti legat de maine si de picioare “in fata ploii”, este normal sa incepi sa te intrebi daca merita sa stai “in bataia ploii”. Fa o analiza obiectiva punand pe hartie toate aspectele pozitive, toate aspectele negative si posibilele alternative daca refuzi de maine sa mai fii “in bataia ploii”. Ia o decizie apoi pentru urmatoarele 6 sau 12 luni si tine-te de ea.

Recomandarea 3 – Daca problema poate fi rezolvata de tine, gandeste-te cine te-ar putea ajuta sa o rezolvi mai repede si cu mai putin efort.

Invata sa apelezi la sfatul celor care te pot ajuta sa-ti validezi solutia la care te-ai gandit ori sa-ti ofere o varianta diferita de actiune. Prin urmare, in loc sa-ti expui problema pentru a te descarca sau pentru a primi compatimiri, stai de vorba cu cei care te pot ajuta ca sa gasesti o solutie.

Recomandarea 4 – Nu te grabi sa rezolvi problema, deseori e nevoie de timp si perseverenta.

Te rog sa nu procedezi ca majoritatea si sa renunti dupa numai usa sau doua incercari nereusite. Tine minte ca oamenii care ajung departe nu se descurajeaza usor, cu una, cu doua.

Recomandarea 5 – Evita compania celor care-si plang mereu de mila.

Ii recunosti usor pentru ca au intotdeauna zeci de motive la indemana sa se planga. Intreaba-i “ce au de gand sa faca vizavi de problema respectiva” si ai sa-i vezi ca se opresc sa-ti mai destainuie “nenorocirile” din viata lor.

Recomandarea 6 – Observa si copiaza comportamentul celor ce par a nu avea niciodata vreo problema.

Sunt sigur ca ai printre cunoscutii tai oameni care nu ti s-au plans niciodata de nimic. Fii atent si ai sa-i descoperi. Petrece timp de calitate cu ei si uita-te cum actioneaza si reactioneaza. Vei invata astfel direct de la o “sursa autorizata” ce sa faci in loc sa te vaicaresti.

Ce parere ai de recomandarile din acest articol? M-as bucura sa ni le impartasesti!

Mircea Enescu

Mircea Enescu

Mircea Enescu este trainer senior de vanzari, autorul cartii „Cum sa gasesti noi clienti – 12 metode de succes verificate in Romania, insotite de exemple detaliate“ si al Raportului Special „Cum sa vinzi chiar daca ai preturi mari”, lucrari editoriale electronice pe care le poti primi imediat, automat si gratuit daca vizitezi adresa www.curs-vanzari-intensiv.ro

More Posts - Website

Citit de 2,737 ori.
Categories: Diverse, Pregatire si specializare Tags:

Iarna lui 2016 ţine îngheţate preţurile locuinţelor la Constanţa

February 15th, 2016 Nu sunt comentarii
Pret mediu imobiliare februarie 2016

Marja medie a preţurilor de vânzare a apartamentelor din Constanta

În a doua lună din an, ofertele proprietarilor de apartamente vor fi în scădere, aspect care se înscrie în linia caracteristică a lunilor anotimpului îngheţat.
Acelaşi lucru se poate spune şi despre temperarea elanului potenţialilor cumpărători, fapt care va conduce, în ultima lună din iarnă, la un preţ mediu de 947 € pe metrul pătrat. Vorbim astfel de o scădere  insesizabilă faţă de ultima lună a anului trecut (955 €).
Conform portalului imobiliar TopEstate.ro, există în prezent 844 de apartamente pentru care vânzătorii aşteaptă oferte (cifra nu include garsoniere), iar din acest punct de vedere, marja medie a preţurilor de vânzare este cuprinsă între 895-1000 €, iar optimul de cumpărare la care TopEstate.ro recomandă încheierea unei achiziţii este situat între pragurile de 802 – 1120 €, în funcţie de zona în care se află imobilul, de anul construcţiei, dotări şi alte particularităţi care compun preţul.
Din analiza întregii oferte, specialiştii de la TopEstate.ro au stabilit că unul dintre apartamentele cu cel mai mic preţ este scos la vânzare în zona CET, la preţul de 24.500 euro (530 euro/metrul pătrat).
Este vorba de un imobil decomandat, cu două camere, de 46,2 metri pătraţi.
Un alt apartament ieftin, tot de două camere, este situat în cartierul Tomis Nord, are 32 de metri pătraţi, este semidecomandat şi are un preţ de vânzare de 27.500 euro (859 euro/metrul pătrat).
Cât despre cele mai scumpe locuinţe de pe piaţa imobiliară din Constanţa, acestea se găsesc în zonele Faleză Nord şi Mamaia. Imobilul din Faleză Nord are o suprafaţă de 180 de metri pătraţi şi are un preţ de 390.000 € (2166 €/mp), în timp ce apartamentul din Mamaia, tot de trei camere, are o suprafaţă utilă de 110 metri pătraţi şi se vinde la 495.000 € (4500 €/mp).

Mihai Stan

Mihai Stan

Economist de profesie, trainer de vanzari ca vocatie, familist de placere, blogger in timpul liber si administrator de portal imobiliar ca ocupatie.

More Posts - Website - Twitter - Facebook

Citit de 1,342 ori.

Zodiac… imobiliar: Săgetătorul, un investitor corect

December 4th, 2015 Nu sunt comentarii
Zodia Săgetătorului

Zodiac Săgetător

Nativii zodiei sunt unii dintre cei mai corecţi oameni, care nu obişnuiesc să se abată de la regulă, nici când este vorba de afaceri, nici când ar avea de câştigat în plus. Iubește spaţiile vaste, iar locuinţa lui, sau cea pe care doreşte să o cumpere, beneficiază de o privelişte largă. Aranjamentele de interior, care duc la mărirea spaţiului unei camere îi sunt pe plac, fie şi pentru simplul fapt că îi conferă senzaţia de spaţiu aerisit.

Din casa lui, Săgetătorul va putea să domine cu privirea cât vede cu ochii. Cât despre locuinţă, aceasta îi reflectă cu fidelitate personalitatea şi optimismul. Fără să denote opulenţă, casa Săgetătorului impresionează prin linii îndrăzneţe, mobilier minimalist, de avangardă şi dotări moderne.

 

Realist la orice achiziţie

Din acest motiv, are pretenţia, în momentul în care se decide să facă o achiziţie, ca şi vânzătorul să se poarte în consecinţă. Altfel spus, dacă preţul i se pare prea ridicat, nu va da un leu în plus peste ceea ce merită şi va încheia discuţia, chiar dacă locuinţa respectivă i se pare una dintre cele mai atractive. Orice suspiciune care îl face să creadă că va fi păcălit, îl va face să se retragă prudent, chiar dacă percepţia este dată de simple aparenţe.

Mai mult, se va simţi deranjat de orice încercare a partenerului de discuţie de a forţa nota, dincolo de limitele politeţii. Altminteri, este foarte interesat de statutul pe care îl va căpăta în faţa prietenilor, odată cu noua achiziţie. Săgetătorul este un om de imagine, iar cumpărătorul care îi va prezenta cu amabilitate particularităţile locuinţei, care dau valoare şi imaginii sale, va avea numai de câştigat.

 

Flerul îl ajută să preia iniţiativa, la orice vânzare

În general, atunci când este decis să vândă, Săgetătorul va avea grijă să scoată în evidenţă avantajele locuinţei sale, drept pentru care va pune accent pe facilităţile zonei şi pe îmbunătăţirile şi confortul din interior. Ce-i drept, informaţiile vor fi întotdeauna veridice, pentru că nativul zodiei nu este un om care să se preteze la înşelătorii.

În altă ordine de idei, Săgetătorul nu pune accent pe detaliile tehnice, în nici o împrejurare, nici când vinde, nici când cumpără, pentru că acestea nu i se par importante. Asta nu înseamnă însă că are ceva de ascuns, prin urmare va răspunde în acelaşi spirit al corectitudinii, la orice întrebare la care a omis dea informaţiile necesare.

Din nou, atenţie la cursul discuţiei, pentru că, din instinct, la cel mai mic semn că va fi tras pe sfoară, va renunţa la orice discuţie.

Mihai Stan

Mihai Stan

Economist de profesie, trainer de vanzari ca vocatie, familist de placere, blogger in timpul liber si administrator de portal imobiliar ca ocupatie.

More Posts - Website - Twitter - Facebook

Citit de 4,880 ori.

Tranzacţii imobiliare sub zodia Berbecului

November 16th, 2015 Nu sunt comentarii

Zodiac imobiliar: zodia BerbeculuiPersoane experimentate în negocieri, nativii se desfăşoară pe un teren favorit, atunci când vine vorba să vândă, sau să cumpere cu folos. Au întotdeauna un surplus de energie şi fixează, cu obstinaţie, regulile, astfel încât, cu greu li se poate opune cineva.

Când vinzi o proprietate unui cumpărător Berbec, te pregăteşti de o adevărată luptă: nativul este pregătit în orice moment să îşi impună propriile argumente, pe care le etalează cu simţ al preciziei. Nativul ţine prea puţin cont de atuurile prezentate de vânzător, câtă vreme acestea nu ţin cont de cele care îl interesează direct.

Pentru cumpărătorul Berbec, o proprietate are valoare şi prezintă interes numai dacă este bine plasată faţă de zona centrală a oraşului, are dotări utile, se situează în apropierea unor centre de interes şi are un preţ pe care îl consideră corect.

Din acest punct de vedere, negocierea se anunţă una dificilă: Berbecul cântăreşte cu exactitate punctele tari, dar şi punctele slabe şi nu va ezita să le prezinte, în cascadă, pentru a îndrepta cursul discuţiei către un teren care să îl avantajeze. Vânzătorul nici nu va avea timp să îşi prezinte locuinţa scoasă la vânzare, că va fi întrerupt, corectat şi îndrumat să coboare din preţ.

 

Realist şi, totodată, supus concesiilor

Berbecul este un om al cifrelor şi al evaluărilor, drept pentru care va vinde în condiţiile sale, însă în limitele corectitudinii.

Dincolo de caracterul bătăios, este dispus, uneori, să facă o singură concesie unui cumpărător norocos. Nici chiar nativul nu îşi poate explica modul în care poate renunţa, brusc, la stilul competitiv: pur şi simplu se întâmplă. Poate că este singura sa parte slabă, dar asta nu înseamnă că va intra într-un lanţ al slăbiciunilor.

Berbecul simte imediat când partenerul de negocieri încearcă să profite, moment în care va lăsa deoparte orice sensibilitate şi va porni un atac în care argumentel vor curge „în ploaie“, ceea ce îl va determina pe partenerul de discuţi fie să accepte condiţiile şi termenii fixaţi de Berbec, fie să renunţe.

 

Casa proprie îi dă puteri

Nativii zodiei sunt persoane active, care se simt bine în centrul vieţii trepidante şi în plin miez al civilizaţiei.

Locuinţa preferată, de regulă o contrucţie cu etaj, este una modernă, practică şi funcţională, în care se Berbecul se înconjoară de toate cuceririle tehnicii, pentru a fi în contact permanent cu lumea în care se învârte. De aici îşi trage energia zilnică.

Mihai Stan

Mihai Stan

Economist de profesie, trainer de vanzari ca vocatie, familist de placere, blogger in timpul liber si administrator de portal imobiliar ca ocupatie.

More Posts - Website - Twitter - Facebook

Citit de 4,367 ori.