Home > Pregatire si specializare > Cum pierzi vanzari daca nu iti iei notite | Cum salvezi informatiile obtinute la o intalnire

Cum pierzi vanzari daca nu iti iei notite | Cum salvezi informatiile obtinute la o intalnire

cum sa iei notite

Cum pierzi vanzari daca nu iti iei notite si cum sa salvezi informatiile obtinute la o intalnire cu clientul tau

Pentru a identifica vanzatorii seniori prezenti la o intalnire de interes se spune, pe buna dreptate din punctul meu de vedere, ca este suficient sa fii atent la cine isi ia cele mai multe notite.

De ce?

Pentru ca vanzatorii tineri si fara experienta nu au realizat inca un adevar fundamental in business si in viata pentru a tine minte informatiile importante. Si ma refer aici la faptul ca atunci cand cineva vorbeste sau iti prezinta o serie de date este esential:

* sa fii atent 100% pentru a intelege corect informatiile aflate;

* sa iti notezi informatiile importante pentru tine;

* sa ai un sistem de arhivare eficient al informatiilor pentru a avea acces la ele in cateva secunde oricand vei avea nevoie de ele chiar si peste ani de zile.

Dar hai sa vedem de ce este atat de important in vanzari sa-ti notezi informatiile descoperite pe parcursul interactiunilor cu clientii.

1. Cand nu iti notezi, sigur uiti un detaliu ce acum pare minor, dar are potentialul de a fi esential in viitor pentru succesul tranzactiei.

Iar cand clientul stie clar ca ti l-a comunicat, dar tu nu l-ai “tinut minte” avem, iata, un caz clasic de dezamagire a clientului. In aceasta situatie nu se ajunge daca agentul de vanzari istet isi ia constiincios notite.

2. Cand nu iti notezi, habar nu ai la sfarsitul intalnirii daca ai aflat ceea ce te interesa si ce ar mai trebui clarificat acum.

In finalul discutiei, atunci cand incerci sa tragi o concluzie, daca nu te uiti pe notite este aproape imposibil sa stii 100% ce s-a discutat si ce nu.

3. Cand nu iti notezi, volumul informatiilor aflate si retinute se diminueaza exponential o data cu trecerea timpului.

Studiile de specialitate sustin ca mai retinem doar 40% din informatia aflata acum 48 de ore daca nu o repetam sau nu o notam. Procentul scade apoi la 20% dupa sapte zile. Cumplit!

4. Cand nu iti notezi, ii creezi clientului impresia ca acesta nu este (deloc) important pentru tine.

Nu stiu daca cei batrani – asemeni mie :) – mai tin minte, insa atunci cand Ceausescu mergea in celebrele sale vizite de lucru era mereu inconjurat de oameni care-si luau notite de zor. Ca poate erau niste trasnai informatiile debitate de fostul dictator, nu cred ca are importanta. Cei care il insoteau ii aratau astfel respect demonstrandu-i ca niciuna dintre ideile “geniului din Carpati” nu risca sa se piarda in uitare.

Dar cum e cel mai bine sa arhivezi toate aceste informatii despre client, despre situatia si problemele sale?

Ideal este sa ai un CRM si sa transferi aici in format text toate informatiile. Astfel, ulterior, poti cauta dupa cuvinte cheie aceste informatii, poti avea acces la ele inclusiv de pe mobil inainte sa intri intr-o noua discutie cu clientul etc.

Cum majoritatea oamenilor de vanzari din Romania nu au un astfel de software la dispozitie – iar cand il au nu ii inteleg corect utilitatea si nu il exploateaza la maximum – cea mai rapida, comoda si sigura metoda de arhivare a informatiilor notate despre o companie sau un client o reprezinta:

* scanarea lor chiar si cu telefonul mobil

si

* salvarea acestor documente electronice in baza de date electronica cu datele despre clientii tai.

Asa ca nu este suficient sa-ti notezi informatiile in agenda, este obligatoriu sa le preiei in format electronic pentru a avea apoi acces la ele instantaneu, chiar peste ani de zile, ori de cate ori va fi cazul.

Cum preluarea si arhivarea informatiilor in format electronic sunt activitati ce pot avea loc in diverse variante, te rog sa iei legatura cu un specialist IT care sa te consilieze in acest sens. Lucrurile nu sunt deloc complicate ori greu de pus in practica.

Tu iti iei notite la fiecare intalnire? Ti se intampla sa ratezi informatii importante pentru ca le-ai uitat?

Ce informatii despre client / comunicate de client iti notezi?

Cum iti salvezi aceste informatii pentru a avea acces rapid la ele chiar si peste ani de zile?

Mircea Enescu

Mircea Enescu

Mircea Enescu este trainer senior de vanzari, autorul cartii „Cum sa gasesti noi clienti – 12 metode de succes verificate in Romania, insotite de exemple detaliate“ si al Raportului Special „Cum sa vinzi chiar daca ai preturi mari”, lucrari editoriale electronice pe care le poti primi imediat, automat si gratuit daca vizitezi adresa www.curs-vanzari-intensiv.ro

More Posts - Website

Citit de 4,135 ori.
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.