Home > Amuzante, Imobiliare > Câteva adevăruri imobiliare surprinzătoare pe care nu le ştiaţi

Câteva adevăruri imobiliare surprinzătoare pe care nu le ştiaţi

property[1]Efectul Starbucks.
Luăm două case identice vândute în 1997, în America. Cea de lângă Starbucks s-a vândut cu 137.000 $, în timp ce aceeaşi casă fără Starbucks în apropiere a primit doar 102.000 $. Aceleaşi case, în 2013: preţul a crescut cu 65% până la 168.000 $, dar proprietatea de lângă Starbucks a ţâşnit cu 96 de procente, atingând 269.000 $.

Preţurile psihologice încă funcţionează.
Anunţurile ce conţin 9 în cifra miilor (79.000 în loc de 80.000) se vând mai repede cu 4 până la 7 zile.

Agenţii imobiliari de sex feminin tind să vândă proprietăţi imobiliare mai repede şi cu preţ mai ridicat.

Nu toate renovările sunt egale.
Cea mai mare returnare a investiţiei se obţine din îmbunătăţirea cu preţ mediu a băii: primiţi înapoi la vânzare 1,7% din fiecare ban investit. Cele mai neeficiente îmbunătăţiri sunt remodelarea bucătăriei şi a subsolului: veţi primi la vânzare doar 0,51% din investiţie.

Banii din adresa poştală.
Casele situate pe străzi ce au nume tind să aibe o valoare cu 2% mai mare la nivel naţional decât cele fără nume sau doar numerotate.

 

[articol apărut în Ziarul de imobiliare, ediţia de Constanţa din iunie 2015]

Mihai Stan

Mihai Stan

Economist de profesie, trainer de vanzari ca vocatie, familist de placere, blogger in timpul liber si administrator de portal imobiliar ca ocupatie.

More Posts - Website - Twitter - Facebook

Citit de 3,709 ori.
Categories: Amuzante, Imobiliare Tags:
  1. June 1st, 2015 at 15:27 | #1

    O afirmatie de genul “Anunţurile ce conţin 9 în cifra miilor (79.000 în loc de 80.000) se vând mai repede cu 4 până la 7 zile”, daca nu ar fi un copy-paste din presa americana, as considera-o aroganta. Cum sa pretinzi cai ai precizia vanzarii la nivel de 3 zile, cand sunt atat de multe imobile in piata (chiar si cele cu preturi rezonabile, nu supraevaluate) care stau cu lunile nevandute si cand numai aparitia unei banci creditoare in peisaj influenteaza durata vanzarii cu cateva saptamani?

    • June 1st, 2015 at 19:43 | #2

      Pai, poti totusi pretinde precizia unei statistici aplicate asupra unui esalon suficient de mare de vanzari, din doua motive:
      – unu, pentru ca, intr-adevar, americanii fac statistici mult mai exacte decat noi, cei care in momentul asta centralizam cu mare greutate vanzarile nationale, iar acestea sunt majoritatea la “pret de grila notariala”,
      – si doi, pentru ca ideea acestor preturi psihologice este ca atrag atentia intr-un mod diferit de celelalte. Te angajeaza intr-o marja de pret in care altfel nu ai intra. Desi majoritatea dintre noi stim ca preturile din supermarket sunt aranjate sa ne dea senzatie ca facem “o afacere”, picam totusi in capcana.
      Si, pe de alta parte, e si logic ca un apartament mai ieftin cu 1.000 de euro sa se vanda mai repede ca unul mai scump (trecem aici cu vederea multitudinea de diferente dintre apartamentele din piata, si incercam sa ne gandim la 2 apartamente oarecum similare).

  1. No trackbacks yet.

*