Home > Pregatire si specializare > Ce să faci când clientul îți închide telefonul în nas

Ce să faci când clientul îți închide telefonul în nas

Ce sa faci cand iti inchide telefonul in nas

Ce să faci când clientul îți închide telefonul în nas

Bun gasit, drag cititor de
invataturi despre vanzari,

In cadrul unuia dintre programele mele de instruire, am primit din partea unui cursant intrebarea ce poti face atunci cand clientul iti tranteste telefonul in nas, chiar mai inainte de a apuca sa-ti comunici afirmatia-carlig cu care reusesti sa stai de vorba cu clientii tai. Dupa care acelasi cursant mi-a spus ca a citit urmatorul raspuns pe un forum de pe Linkedin: sa suni imediat din nou ca si cum convorbirea anterioara a fost intrerupta de o defectiune tehnica si nu de catre client.

Intr-adevar, poti face asta, insa ce sanse de succes sa stai de vorba cu clientul poti avea?! Mai mult, cred ca l-ai enerva destul de rau procedand astfel.

Iata de ce, daca respectivul potential client e unul foarte important pentru tine, atunci ia in calcul urmatoarele alternative.

Dar mai intai, ia in calcul ca clientul s-ar putea sa fi avut o zi proasta sau tocmai ce aparuse o urgenta ce i-a captat imediat toata atentia.

Sau poate ca clientul astepta un telefon din partea altcuiva si tocmai atunci s-a nimerit sa fii tu cel care l-a apelat. S-ar putea sa fi fost doar o problema de nepotrivire de timp.

Prin urmare, o alta contactare a clientului la un alt moment este o solutie demna de luat in calcul.

Si, in loc de apel telefonic, poti incerca un email sau chiar un mesaj transmis prin posta traditionala cu urmatorul continut:

„Am sentimentul ca am incercat sa va prind telefonic intr-un moment nepotrivit. Imi pare rau, nu am avut intentia de a va deranja. Motivul pentru care v-am sunat a fost acela de a discuta despre (aici mentioneaza niste rezultate pe care le obtin in general clientii dupa ce cumpara produsele sau serviciile tale). Mi-ar face placere sa aflu raspunsurile dvs. la cateva intrebari pentru a vedea in ce masura am putea initia o colaborare intre noi. Voi reveni poimaine cu un telefon sau ma puteti suna dvs. pe numarul 07XX 123 456.”

Sunt sanse mari sa primesti un raspuns la acest email? Trebuie sa fim realisti si sa recunoastem evidentele: clientii nu se vor inghesui sa-ti raspunda, insa atunci cand o vor face vei avea un mare castig obtinut cu un minim efort suplimentar.

Insa cea mai simpla si la indemana metoda pentru situatiile in care clientii iti trantesc telefonul in nas este sa suni nou peste cateva zile sau 1 – 3 saptamani, mai mult ca sigur ca nu-si vor aduce aminte de tine si de faptul ca ti-au respins apelul.

Prin urmare, cu putina rabdare, cu tact si diplomatie, poti rezolva si situatiile acestea. Si nu va fi deloc o supriza ca clienti care ti-au inchis telefonul o data sa se transforme in clienti care cumpara iar si iar.

Mult succes!

Mircea Enescu

Mircea Enescu

Mircea Enescu

Mircea Enescu este trainer senior de vanzari, autorul cartii „Cum sa gasesti noi clienti – 12 metode de succes verificate in Romania, insotite de exemple detaliate“ si al Raportului Special „Cum sa vinzi chiar daca ai preturi mari”, lucrari editoriale electronice pe care le poti primi imediat, automat si gratuit daca vizitezi adresa www.curs-vanzari-intensiv.ro

More Posts - Website

Citit de 49 ori.
Categories: Pregatire si specializare Tags:
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

*