Home > Pregatire si specializare > Cu ce complimente mergi la sigur !

Cu ce complimente mergi la sigur !

complimente pentru client

Cu ce complimente mergi la sigur !

Studiile spun ca toti cei care stiu sa puna in practica frumoasa arta a adresarii de complimente sunt perceputi de interlocutorii lor ca fiind intelegatori si simpatici. Si cine nu-si doreste sa fie perceput de clientii sai ca fiind intelegator, dar mai ales simpatic?!…

Chiar daca pare greu la prima vedere, nu e deloc o corvoada sa gasesti si sa comunici complimente sincere. La fiecare client poti remarca ceva pentru care il poti complimenta, oricand de mic si de nesemnificativ ti s-ar parea acel ceva. Si, garantat, daca te obisnuiesti sa cauti si sa adresezi complimente, o lume noua de clienti darnici ti se va deschide inainte.

Cel mai simplu mod ca sa-ti expui admiratia este sa comunici direct si fara ocolisuri ce ti pare deosebit la clientul tau. Complimentul poate avea legatura cu faptele clientului, cu infatisarea sa sau bunurile sale.

Spre exemplu:

Fapte: “Esti un bun manager.”, “Esti un bun administrator de firma.”

Infatisare: “Iti sta bine cum ti-ai aranjat parul.”, “Te prinde bine culoarea aceasta.”

Bunuri: “Ai o masina pe cinste”, “Imi place cum ti-ai amenajat gradina”

Vrei sa stii care dintre cele trei variante de complimente este cea cu care mergi la sigur si pe care ti-o recomand 100%? Daca te gandesti ca cele care evidentiaza meritele, faptele, comportamentul persoanei din fata ta atunci esti pe drumul cel bun.

Complimentele referitoare la aspect si bunuri sunt cele mai frecvente si cele care ridica cele mai mari semne de suspiciune de linguseala din partea primitorului. Insa de fiecare data cand faci un compliment referitor la ce a facut sau este capabil sa faca o persoana mergi la sigur spre sufletul lui.

3 reguli trebuie sa respecti atunci cand adresezi complimente:

 

Regula 1 – Rosteste numele clientului inainte de toate

Spunand numele clientului inainte de a comunica un compliment ridici nivelul de interes al conversatiei, determinand-ul pe client sa asculte cu atentie ceea ce urmeaza. Poti retine ca regula generala in discutiile cu clientii tai ca, ori de cate ori trebuie sa rostesti ceva important, e bine sa incepi cu numele clientului.

Regula 2 – Explica pe ce se bazeaza complimentul tau

Inca o data, mentionez ca doar complimentele referitoare la faptele clientului sunt complimentele pe care le consider cele mai puternice si cele mai putin suspecte. Si pentru a le conferi o forta considerabila, nu trebui sa comunici doar ce anume apreciezi, ci si de ce apreciezi chestia respectiva, mai exact pe ce se bazeaza admiratia ta.

Dar hai sa vedem cum se transpune in practica aceasta regula ce necesita un mic efort din partea ta.

“Esti un bun manager pentru ca in cei 10 ani de cand ocupi aceasta functie ti-au plecat doar doi oameni din echipa.”

“Esti un bun manager pentru ca i-am auzit pe oamenii din echipa ta cum te apreciaza.”

“Esti un bun manager pentru ca stii cum sa-ti motivezi echipa sa performeze in conditii de stres.”

“Esti un bun administrator de firma pentru ca cifra ta de afaceri a crescut mult mai mult decat cea a concurentilor tai.”

“Esti un bun administrator de firma pentru ca stii sa tii costurile sub control mentinand o calitate ridicata a serviciilor livrate.”

“Esti un bun administrator de firma pentru ca stii cum sa-ti atragi si sa mentii parteneri excelenti pentru afacerea ta.”

Regula 3 – Nu spune niciodata un compliment nesincer

Fiecare dintre noi are un detector de linguseala, prin urmare si clientii tai se prind rapid atunci cand vrei sa-i perii fara un motiv solid. Nu uita ca fiecare client, fiecare patron de firma merita sa fie felicitat pentru un motiv sau altul, tot ceea ce trebuie sa faci este doar sa fii atent la afacerea lui si cum si-o administreaza.

In concluzie, rosteste numele clientului, spune-i apoi ce-ti place la el si de ce, iar el te va aprecia pentru ca vei fi printre putinii oameni din viata lui care ii recunoaste si admira meritele.

Mult succes!

Mircea Enescu
Trainer de Vanzari B2B

Mircea Enescu

Mircea Enescu

Mircea Enescu este trainer senior de vanzari, autorul cartii „Cum sa gasesti noi clienti – 12 metode de succes verificate in Romania, insotite de exemple detaliate“ si al Raportului Special „Cum sa vinzi chiar daca ai preturi mari”, lucrari editoriale electronice pe care le poti primi imediat, automat si gratuit daca vizitezi adresa www.curs-vanzari-intensiv.ro

More Posts - Website

Citit de 74 ori.
Categories: Pregatire si specializare Tags:
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

*