Esti cu adevarat lider? Sau esti manager?
Foarte multi dintre manageri nu stiu ca exista o diferenta intre cele doua. Esti lider sau esti manager. Nu poti fi si lider si manager. Mai jos gasesti o lista atat cu caracteristicile unui lider, cat si cu caracteristicile unui manager. Un lider poate fi si manager, dar nu va fi unul exceptional pentru ca nu poate lucra ca unul adevarat, un manager poate fi si lider, dar nu va fi unul exceptional pentru ca nu poate gandi ca un lider.
Nici liderul, nici managerul nu este mai bun ca celalalt. O firma, o companie, are nevoie in acelasi timp si in aceeasi masura si de unii si de ceilalti. Iti vei da singur seama facand diferentele dintre cele prezentate mai jos.
Insa, trebuie sa retii faptul ca chiar daca regasesti anumite caracteristici si intr-o parte si in cealalta, nu inseamna ca esti si manager si lider. Analizeaza-te bine si vezi care dintre ele iese in evidenta mai mult, care pregneaza in comportamentul tau si iti vei da singur seama ce ai de facut.
Liderul |
Managerul |
Este interesat de viitor. | Este interesat de prezent |
Interesat de schimbare | Prefera stabilitatea |
Preocupat de lucruri pe termen lung | Preocupat de lucruri pe termen scurt |
Preocupat de viziune | Preocupat de norme, regulamente, instructiuni |
Intreaba “ce?” | Intreaba “cum?” |
Are tendinta de a imputernici subordonatii | Are tendinta de a controla |
Simplifica lucrurile | Prefera complexitatea |
Foloseste intuitia | Foloseste logica |
Are viziune ampla, ce include si aspectele sociale | Preocupat de problemele organizatiei |
Atingerea obiectivelor | Rezultate/Cost |
Este revolutionar | Este conservator |
Face apel la valori, aspiraţii, emoţii fundamentale | Armele sale sunt controlul şi luarea deciziilor |
Angajează oameni vizionari, care îi înţeleg foarte bine scopurile | Recrutează indivizi organizaţi şi competenţi |
Excelent articol! Intr-adevar, daca pornim de la definitie, caracteristicile unui manager si ale unui leader se arata imediat. To manage = a administra. To lead = a conduce, a calauzi, a determina pe cineva sa faca. In primul caz este nevoie de proceduri, control, logica, stabilitate. In al doilea de viziune, strategie, pionierat si mai ales convingere. Deoarece “Conducerea nu este altceva decat motivarea altor oameni.” – Lee Iacocca. Multumesc!
Felicitari! Frumos articol : scurt si la obiect…si foarte interesant clasificate diferentele.