Acest site folosește cookie-uri pentru a analiza traficul și a cuantifica anunțurile. Află mai multe OK

Sfaturi imobiliare, Casa, Gradina si Amenajari, Sfaturi financiare, Sfaturi juridice, Intrebari frecvente, Pregatire si specializare, Articole proprii, Articole parteneri, TopEstate în Presa,

Tip tranzacţie
Tip proprietate
Adauga anunt

Articole imobiliareLumea imobiliara

Articole


vezi cele mai citite articole anunta-ma cand se adauga Articole proprii noi
  • Costurile ascunse ale unei proprietati imobiliare

    Costurile ascunse ale unei proprietati imobiliare - Articole

     

    Fara indoiala ca este scump sa cumperi o casa in zilele noastre.

    Insa cel mai rau lucru care vi se poate intampla ca nou proprietar este ca dupa ce s-a incheiat tranzactia sa realizati ca nu va puteti permite acea proprietate din punct de vedere financiar. Deoarece majoritatea celor care vand o locuinta urmeaza sa faca o alta investitie imobiliara, cum ar fi cumpararea unei alte locuinte, fiecare banut conteaza.

     

    Pentru a nu fi pusi intr-o asemenea situatie va recomandam ca inainte de acontare sa solicitati agentului imobiliar cu care lucrati o lista scrisa cu cheltuielile ce trebuiesc efectuate de dumneavoastra.

     

    Sigur ca aceasta lista nu poate fi exacta si sigur ca va contine doar costurile evidente ale tranzactiei, nu si costurile ascunse, pe care va trebui sa le calculati singur si sa le treceti pe o alta lista.

    Totusi sa o luam cu inceputul.

     

     

    Ce trebuie sa urmariti la lista costurilor evidente

     

    Plata intregii sume cumparatorului

    Desi poate parea un cost mic, nu uitati ca retragerea numerar a banilor din banca o sa va coste cel putin 0,5%.

    Iar daca nu anuntati din timp retragerea unei astfel de sume, toate bancile aplica dobanzi penalizatoare care pot trece de 1%. Pentru 50.000 de euro asta va insemna 500 de euro, pe care ii puteti economisi depunand din timp la banca o cerere de programare a retragerii banilor, sau tratand din timp cu vanzatorul agrearea metodei de plata prin transfer in contul lui din banca.

     

    Comisioanele agentului intermediar

    Acestea sunt deja stiute din momentul semnarii contractului de intermediere: insa nu uitati ca agentul trebuie platit cel tarziu la semnarea notariala. Veniti cu banii pregatiti pentru aceasta plata.

     

    Taxele notariale

    Notarul incaseaza pe loc sumele aferente taxelor si onorariului. Insa de cele mai multe ori va incadra proprietatea de vanzare la valoarea cea mai mare, asa ca o discutie din timp cu agentul imobiliar va va informa ca se pot face reduceri la actele notariale in diverse situatii:

    -          Daca apartamentul este situat la ultimul etaj

    -          Daca apartamentul nu prezinta imbunatatiri

    -          Daca este amplasat intr-un bloc vechi

    -          Daca este un confort mic / suprafata mica

    -          Daca sunteti avocat sau jurist si va redactati singur actul, sau veniti cu un act gata redactat

    Practic doar din aceasta discutie de consiliere un agent imobiliar bun va va face sa reduceti o suma substantiala.

     

    Asigurarea locuintei

    Devine obligatoriu sa avem aceasta asigurare a locuintei: desi exista posibilitatea de a plati minimul de 20 de euro, va recomand sa asigurati proprietatea la o suma cat mai apropiata de realitate, si in plus sa va asigurati pentru pagubele colaterale pe care le puteti face vecinilor si (daca veti inchiria acea proprietate) asigurarea bunurilor din locatie.

     

    Plata impozitelor

    Imediat dupa semnarea actelor si transferul dreptului de proprietate va trebui sa mergeti la Administratia Financiara sa va declarati ca proprietar. Acolo veti plati pentru prima data impozitul pentru acel imobil. Urmariti reducerile care se fac pentru plata intre anumite termene: veti scuti astfel 10% din banuti.

     

    Amenajarea noii locuinte si mutatul in sine

    Estimati cat mai corect aceste cheltuieli, in special cheltuiala cu amenajarea: de regula aici diferentele dintre socoteala de acasa si cea din targ sunt cele mai mari.

     

    Acum ca stim mai multe despre reducerea costurilor evidente, sigur ca majoritatea ne vom face calculele initiale, ne asiguram ca avem banii necesari, sau suntem acoperiti de finantarea acordata, nu uitam de comisioanele de plata catre agentie, onorariul notarului, impozitele de achitat si celelalte discutate, ba chiar vom cauta sa le optimizam.

     

    Totusi, acestea reprezinta costurile evidente.

     

    Insa exista si costuri mai putin evidente ale unei proprietati, costuri ascunse pe care le veti descoperi doar in timp, dupa ce veti folosi acea proprietate. Pentru unii dintre noi acestea vor parea normale, insa sunt si multi altii care devin surprinsi sau chiar sunt pusi in dificultate financiara in momentul in care afla ca acestea vor trebui acoperite in mod uzual.

     

    Ati auzit cumva de proprietari care vand deoarece nu isi mai permit sa locuiasca in acea proprietate, chiar neavand rate pentru aceasta? Toti am auzit. Costurile ascunse reprezinta lipitorile care in timp va sug banut cu banut din buzunar, rapindu-va bucuria traiului in acea proprietate.

     

     

    Haideti sa vedem in continuare ce costuri ascunse nu trebuie sa scapam din vedere de la bun inceput.

     

    Costuri datorate distantei: distanta pana la serviciu, scoala si gradinita copiilor, distanta pana la magazine. Benzina si timpul. Distanta pana la parintii de care trebuie sa ai grija. Distanta pana la prietenii cu care te intalnesti in mod uzual.

     

    Costuri datorate vecinatatilor / vecinilor: intreruperi de caldura datorate neplatii din partea unei mari parti dintre contributori, sau a apei, sau pentru neplata altor utilitati. Dezacordul acestora legat de diverse investitii necesare cum ar fi: remedieri ale deteriorarilor partilor si instalatiilor comune, racordarea la reteaua de gaze, etc. Costuri cu dezinsectia regulata, dezinfectia sau deratizarea, daca este cazul.

    Consultati listele colective de plata afisate la avizier si vedeti procentul de rau platnici.

     

    Costuri ale facilitatilor

    Desi faptul de a avea un loc de parcare sau 2, sau 3, devine nevoie imperioasa in metropolele aglomerate, acesta reprezinta un cost al proprietatii. Nu il uitati! De asemenea mai mare va fi costul imposibilitatii de a gasi un loc de parcare in acea zona.

     

    Plata utilitatilor pentru spatiile comune: sistemul Apart-Hotel functioneaza in multe tari, desi la noi este de-abia la inceput. Pe scurt, aceasta inseamna a detine un apartament situat intr-un imobil amenajat ca un hotel: servicii de receptie, paza, facilitati cum ar fi Spa Center, piscina, Sala de Gimnastica, etc., Room-Service la orice ora, parcare inclusa, si altele. Dar, pe langa bucuria de a avea intr-un fel atat de usor tot acest pachet de servicii la un loc, cu posibilitatea de a le accesa oricand, reprezinta alte costuri suplimentare.

     

    Costuri datorate fiscalitatii statului

    Din pacate acum in Romania nu exista facilitati pentru investitorii imobiliari mici, ci doar impozite majorate. Nu exista nici deductii pentru investitii, sau scaderi din impozite pentru imbunatatiri.

    Dar exista impozitare marita pentru detinerea a mai mult de o proprietate. Asa ca fiti atenti daca detineti deja o proprietate: a doua proprietate va fi taxata majorat cu 65% fata de prima, a treia este majorata cu 150%, iar de la a patra proprietate taxele cresc cu 300%. Desi initial se discutase ca aceste majorari sa se aplice doar la imobilele folosite drept locuinta, acum se aplica la orice proprietate imobiliara.

    Intarzierea acestor plati va penalizeaza cu 2% pentru fiecare luna care trece. Insa platind inainte de termen puteti economisi bonificatia de 10%.

     

    Costuri administrative comune

    Asociatia de proprietari va va solicita din prima clipa o suma necesara ca fond de rulment.

    De asemenea verificati ce alte plati va revin, deoarece veti avea surpriza sa constatati ca trebuie platita imediat reparatia liftului precum si unor conducte la subsol, care va vor scoate o suma frumusica din buzunar.

     

    Folositi un tabel cu titlurile mentionate mai sus. Astfel, verificand si doar punand cateva intrebari simple, puteti economisi bani.

     

    Succes!

    Articol scris de Mihai Stan - Administrator portal

    Postat în 12.03.2011 17:39:23. Vezi pagina lui Mihai Stan din Constanta

    vizualizat de 7540 ori; citit de 2207 ori; categoria: Articole proprii
     
  • Comenteaza primul