Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosiri cookie-urilor. Afla mai multe x

Sfaturi imobiliare, Casa, Gradina si Amenajari, Sfaturi financiare, Sfaturi juridice, Intrebari frecvente, Pregatire si specializare, Articole proprii, Articole parteneri, TopEstate în Presa,

Tip tranzacţie
Tip proprietate
Adauga anunt

Articole imobiliareLumea imobiliara

Articole


vezi cele mai citite articole anunta-ma cand se adauga Articole proprii noi
  • Cum sa vindeti cu succes intr-o piata slaba a vanzarilor imobiliare

    Cum sa vindeti cu succes intr-o piata slaba a vanzarilor imobiliare - Articole

     

    Auziti acest lucru în fiecare zi. Este o piata a cumparatorilor. Piata este jos si de-abia se misca. Ratele dobanzilor sunt ridicate. 

    Cu alte cuvinte, daca incercati in acest context sa va vindeti casa, va fi greu. 

     

    Dar, desi o piata slaba poate fi un adevarata provocare pentru un vânzator, aceasta nu înseamna ca este o imposibilitate sa primiti o oferta pentru locuinta dumneavoastra. O prima modalitate de a o pune in valoare este sa va asigurati ca va fi remarcata dintre toate celelalte case puse la vanzare in acest moment, aplicand cateva tehnici de marketing reale si testate.

     

    Puteti invata tehnici de marketizare a proprietatilor imobiliare la cursuri de formare profesionala (daca sunteti agent imobiliar) sau puteti gasi sfaturi utile pe internet, in anumite cursuri on-line.

    Va oferim si noi in continuare cateva sfaturi despre cum sa reusiti o vanzare imobiliara chiar si intr-o piata slaba, cu putini cumparatori.

     

     

    Cum sa faceti:

     

    1. 1. Puneti-i un pret la care se poate vinde. Mult prea des vanzatorii si agentii lor supraapreciaza pretul unei locuinte, considerand ca “este nevoie doar de un singur cumparator hotarat ca sa se vanda”. Desi acest lucru este adevarat, intr-o piata slaba, majoritatea cumparatorilor se aşteapta preturi mai mici. Luati-va un agent imobiliar care va propune o cifra realista si nu una prea optimista. Desi optimismul este bun, nu este ingredientul care va face vanzarea. Comparati pretul stabilit de dumneavoastra cu preturile cerute pe proprietati similare din zona. Aflati cu cat s-au vandut alte locuinte cu atribute similare din acelasi areal. Jucati-va cu aceste cifre.
    2.  
    3. 2. Aranjarea pentru vanzare. Aranjarea locuintei in vederea vanzarii este o etapa cruciala. Faceti ordine acolo unde este dezordine, lustruiti mobila, spalati ferestrele, eliminati mirosurile, rearanjati asa incat sa fie mai mult spatiu interior si mai multa lumina naturala. Agentul imobiliar va poate da sfaturi utile, sau puteti consulta un designer profesionist daca este vorba de o proprietate foarte scumpa.
    4.  
    5. 3. Open houses. Aceasta inseamna sa permiti vizionarea casei tale in anumite zile. Singurul lucru mai greu de aranjat aici este promovarea acestui eveniment. De preferat este sa lasi agentul imobiliar sa faca acest lucru pentru tine. Open House (casa deschisa vizionarii) este o modalitate buna de a genera interes pentru locuinta ta: aranjarea acestui eveniment in zilele de sambata sau duminica maximizeaza expunerea, deoarece majoritatea clientilor cumparatori sunt disponibili.
    6.  
    7. 4. “Fac eu cum stiu” versus “Ajutor profesional”. Multi vanzatori care se confrunta cu problemele vanzarii locuintei lor intr-o piata slaba incep sa considere comisionul agentului imobiliar ca pe o povara uriasa. Desi poate ca sunteti chiar in situatia in care dumneavoastra, ca vanzator, nu veti reusi sa vindeti cu profit si poate chiar veti vinde in pierdere fata de momentul si pretul la care ati cumparat, pentru ca veti plati un comision consistent, va va fi greu sa vindeti fara ajutorul agentului imobiliar din cauza resurselor la care acesta are acces si pe care le poate utiliza, precum si a faptului ca meseria lui este chiar aceasta de a va servi pe dumneavoastra. De asemenea programul de lucru pe care il aveti se va suprapune aproape intotdeauna cu programul la care cumparatorii stabilesc vizionarile. Ca sa vindeti singur va fi nevoie sa organizati cateva vizionari pe saptamana, unele in momente nepotrivite cu programul dumneavoastra: se poate ca astfel sa pierdeti chiar clientul ce ar fi putut fi interesat sa cumpere.
    8.  
    9. 5. Serviciul de listare multipla MLS. Listarea sub aceasta forma se poate face doar cu ajutorul unui agent imobiliar si presupune colaborarea in vederea vanzarii proprietatii dumneavoastra cu ceilalti agenti imobiliari din piata locala. De regula presupune si impartirea comisionului obtinut, asa incat interesul pentru colaborare sa fie mai mare. Vezi mai multe detalii aici despre serviciul Open MLS oferit de TopEstate doar agentilor imobiliari. Toti agentii pot vedea proprietatea dumneavoastra expusa aici si au posibilitatea de a o promova catre clientii lor. Spuneti-i agentului dumneavoastra ca vreti sa fiti pe acest site si in aceasta baza de date.
    10.  
    11. 6. Avantaje transformate in bani. Intr-o piata a cumparatorilor este un lucru obisnuit ca vanzatorul sa faca anumite servicii, concesii sau sa ofere anumite avantaje cumparatorului sau. Printre cele mai folosite sunt: includerea in pret a anumitor componente de mobilier, impartirea platilor taxelor notariale aflate in mod uzual in sarcina cumparatorului, o eliberare rapida a locuintei, acceptarea anumitor conditii specifice fiecarui cumparator.
    12.  
    13. 7. Oferiti stimulente agentului imobiliar. Un comision ne-negociat este in mod evident un stimulent in sine, dar puteti sa va ganditi mai departe, sa oferiti un supra-bonus pentru vanzare rapida. In mod uzual cele mai multe proprietati stau 180 de zile pe piata pana sa se vanda: de ce sa nu oferiti o recompensa daca agentul vinde locuinta in primele 45 de zile?
    14.  
    15. 8. Tratati cu seriozitate toate ofertele cumparatorilor adusi de agentul dumneavoastra. Intr-o piata slaba un vanzator nu se afla in situatia sa se simta ofensat de ofertele facute de cumparatori. Daca aveti un client care va transmite un pret, luati-l in serios. Valorizati propunerea facuta si cautati sa lucrati cu ea si sa o faceti sa fie in final in avantajul dumneavoastra. Nu poti sti niciodata cat de mult poate merge in sus un cumparator daca a gasit ceva ce il atrage la o proprietate. Discutati cu el, gasiti “butonul rosu” (motivul pentru care a ofertat) si apasati-l. Faceti-i o contraoferta.
    16.  
    17. 9. Mandria jos. Intr-o piata slaba se intampla de cele mai multe ori sa fiti nevoit sa acceptati mai putini bani decat sperati. Daca sunteti presat sa vindeti si nu aveti alte alternative de “asteptare finantata” (cum ar fi inchirierea acelei proprietati pana la gasirea unui cumparator potrivit), atunci acceptati acel pret de vanzare, chiar daca este mai mic. Consolati-va cu ideea ca acum veti deveni cumparator si veti putea cauta la randul dumneavoastra o proprietate tot la un pret mic – daca piata catre care va indreptati ca si cumparator este tot una slaba. Piata imobiliara nu a fost niciodata predictibila.
    18.  
    19. 10. Studiati cu atentie modul de concepere al unui anunt imobiliar, sau mai bine angajati un agent. Modul in care concepeti anuntul va atrage atentia asupra acestuia. Folositi cuvinte de marketing potrivite acelei proprietati si cautati sa targetati anuntul catre tinta de cumparator dorita.

     

     

    important

     

    Important:

    -          Pietele imobiliare sunt piete locale, nu globale. Daca vindeti intr-un loc sau pe un anumit segment imobiliar ieftin nu inseamna ca veti cumpara intr-un alt loc, sau pe un alt segment imobiliar, tot ieftin.

    -          Piata imobiliara nu a fost niciodata predictibila. Nu incercati  sa stati cu banii in asteptarea scaderii preturilor, sau sa stati cu proprietatea nevanduta in asteptarea cresterii preturilor. Speculatiile acestea au mari sanse de a pierde. Aveti nevoie sa cumparati, cumparati acum; vreti sa vindeti, incepeti acum.

    -          Desi cumpararea unei case este totdeauna o investitie, nu o tratati ca o afacere pe piata actiunilor bursiere. De regula veti cumpara acea casa si pentru ca va place, intr-un procent mai mare sau mai mic fata de ratiunea pur tehnica a afacerii de cumparare. Actiunile nu le cumparati niciodata dintr-un motiv sentimental. Nu confundati pietele. Pe piata imobiliara, casa nu se “maturizeaza”.

    -          Daca trebuie sa acceptati mai putini bani decat ati estimat initial, considerati ca ati platit in acest fel o parte din momentele frumoase si din bucuriile pe care le-ati simtit in acea casa. Orice ar fi, nu supraestimati valoarea proprietatii si nu stabiliti un pret nejustificat. Nu veti mai vinde deloc astfel.

     

    important

     

    Inca o data:

    -          Puneti pret de vanzare, nu de asteptare pe lista.

      -          Luati in consideratie toate ofertele serioase.

    Articol scris de Mihai Stan - Administrator portal

    Postat în 09.01.2012 23:05:39. Vezi pagina lui Mihai Stan din Constanta

    vizualizat de 10289 ori; citit de 1331 ori; categoria: Articole proprii
     
  • Comentarii (1)
  • Radoi Iulian Agent imobiliar Constanta
    Foarte corect, si cred ca domnul Mihai a facut un rezumat pentru ca altfel trebuia sa scrie pagini intregi.
    Pentru completare: vanzatorul imobiliar trebuie sa aiba o strategie de vanzare pentru fiecare proprietate in parte. Si spun acest lucru pentru ca fiecare proprietate are ceva special care trebuie pus in evidenta. Mai mult, fiecare proprietate are un anumit segment de \"cumparatori\" la care trebuie sa ajungi ca sa reusesti sa vinzi. Oricum sa tinem cont de titlu, sa vinzi o proprietate acum 100% ai nevoie de un agent imobiliar care prin mijloace specifice iti face oferta vizibila acolo unde un propritar nu ajunge.
    Sa vindeti cu succes! Radoi
    Duminica, 22 Ianuarie 2012 ora 19:19:56

  • Comenteaza si tu