Acest site folosește cookie-uri pentru a analiza traficul și a cuantifica anunțurile. Află mai multe OK

Sfaturi imobiliare, Casa, Gradina si Amenajari, Sfaturi financiare, Sfaturi juridice, Intrebari frecvente, Pregatire si specializare, Articole proprii, Articole parteneri, TopEstate în Presa,

Tip tranzacţie
Tip proprietate
Adauga anunt

Articole imobiliareLumea imobiliara

Articole


vezi cele mai citite articole anunta-ma cand se adauga noi Articole ale partenerilor
  • Care sunt cauzele reale ale actualei crize economico-financiare? (partea 2)

    Care sunt cauzele reale ale actualei crize economico-financiare? (partea 2) - Articole

    Motto: ”Consumism = preocupare EXCESIVA pentru achizitionarea de bunuri”

     

    2. De ce apar crizele economico-financiare?

     

    PARTEA B.

     

    b.  Puterile economice vestice au transformat fostele tari socialiste, infrante prin viclenie, in piete de desfacere pentru produsele lor nevandabile in pietele de origine, amanand efectele crizei economice in propriile tari.

     

    Nu mai putem cumpara cele mai simple produse romanesti, cum ar fi un aragaz Samus sau frigider Arctic, deoarece fabricile noastre au fost falimentate sau inchise pur si simplu iar piata, invadata cu produse similare straine (Zanussi, Whirlpool, Beko, etc.). Invadarea pietei noastre interne si acapararea pietelor noastre externe din lumea a treia s-a facut sub lozinca atragatoare a consumului, a traiului cat mai imbelsugat. Stiti deja, din proprie experienta, ce s-a ascuns dupa aceasta lozinca: somaj in masa, alungarea romanilor din propria patrie, drame familiale si personale, imbolnaviri, sinucideri si decese premature. Nu poti deschide televizorul fara sa auzi de sinucideri din cauza saraciei, de salbaticirea populatiei, de romani care traiesc mai rau decat in epoca de piatra. Un important segment al tineretului este lovit de crunta saracie si disperare. Acesti tineri ajung ratati sau infractori, deoarece societatea nu le ofera o alta alternativa. In prezent, circa 80% din piata romaneasca este invadata de produse straine, care exporta criza economica in natiunea noastra. Importam, pe bani imprumutati, inclusiv marfuri de stricta necesitate, pe care le-am putea produce noi, cum sunt produsele agro-alimentare (mai mult de 70% din produsele consumate). Incotro oameni buni?

     

    c.   Razboaiele de jaf au fost si au ramas un important mijloc de exportare a crizei economice catre alte natiuni.

     

    In ultimele doua decenii, adevaratul imperiu al raului si decadentei, SUA, a exportat criza economica proprie catre alte natiuni, prin razboaie locale sustinute de NATO, cu ajutorul natiunilor satelit injugate la acest organ de agresiune militara. Producatorii de armament si alte echipamente militare au nevoie de razboaie, pentru a-si vinde produsele consumabile. Nu vreau sa detaliez acest aspect desi am multe informatii pentru ca nu este cazul aici si am scris acest articol din ratiuni economice, nu politice sau militare. Tot ce puteti sa retineti este ca razboaiele americane, cu participarea natiunilor satelit din Europa, au mai intarziat putin criza capitalismului vestic, dar n-au reusit s-o opreasca complet.

     

    Ca o prima concluzie a acestui articol, crizele economice apar din cauza obiceiului producatorilor privati de a crea si pune in vanzare cat mai multe bunuri, cu scopul de a obtine maxim de profit.

     

    Psihologii si politologii capitalisti cunosc aceasta hiba a oranduirii lor si incearca s-o evite prin stimularea artificiala, dincolo de necesitatile normale, a consumurilor. In acest scop, ei folosesc reclame comerciale agresive, menite sa creeze noi obisnuinte de consum, chiar inutile sau nocive, fapt ce afecteaza atat consumatorii, cat si rezervele de materii prime ale Terrei. Consumismul, un defect grav al societatii capitaliste, este ascuns dupa o lozinca frumoasa, aparent umanitara: oamenii trebuie sa se bucure de placerile vietii, sa consume cat mai mult si mai de calitate. Desigur, propaganda consumista ascunde faptul ca numai o anumita patura a populatiei participa la consum, in timp ce saracimea rabda cele mai cumplite lipsuri.

    Nu vreau sa par un ipocrit, am facut si eu greseli in privinta consumismului, astfel ca de aici inainte am sa folosesc mai mult pronumele “noi” in loc de “voi”. Consumismul a fost inoculat si in natiunea noastra, prin masuri propagandistice perverse, masuri dezvaluite in detaliu de jurnalistul american H. Packard in volumul “Urmaritorii ascunsi“. Psihologii societatii de consum manipuleaza cu dibacie populatia catre lacomie, iresponsabilitate si consumism, cu scop de a o determina sa cumpere mereu produse noi, aruncandu-le pe cele inca folosibile. In destule cazuri, acesti psihologi dezvolta in prezumtivii consumatori trebuinte nefondate, nefiresti sau nocive. De exemplu, in natiunea romana au patruns, dinspre Vest, necesitati artificial sau nocive, cum ar fi: consumul de produse pornografice, consumul exagerat de servicii telefonice, consumul de servicii erotice, literatura si filmele de consum (comerciale), cumpararea unor produse inutile numai pentru faptul ca au fost prezentate insistent prin reclamele comerciale. Persoanele imature, ignorante sau cu defecte de personalitate se lasa manipulate, consumand mai mult, in detrimentul sanatatii si libertatii lor economice. In loc sa traim mai bine, ajungem sa ne imprumutam si apoi muncim ca robii pentru a ne plati datoriile facute. Din aceasta cauza, multi dintre noi nu mai simtim placerile normale ale vietii, ci fugim mereu dupa himerele create de manipulatori.

     

    Majoritatea cunoastem ce a facut consumismul din societatea noastra. In aparenta, firmele comerciale ajuta si consumatori mai modesti sa se bucure de avantajele societatii de consum, prin rate, facilitati de plata, reciclarea produselor vechi odata cu cumpararea unora noi (buy-back parca) etc. In realitate, prin astfel de masuri, persoanele inculte sunt manipulate sa cumpere noi si noi produse, ingrosand profiturile producatorilor si comerciantilor. Am vazut pensionari amarati care si-au luat in rate cuptoare cu microunde, combine frigorifice, televizoare de tip nou, masini de spalat, autoturisme etc. In realitate, nu aveau nevoie de astfel de produse, deoarece nevoile lor erau satisfacute de cele vechi, fapt dovedit de nefolosirea celor noi. Intreaga natiune romana a fost pusa sa plateasca autoturisme noi, importate de unii guvernanti (stim noi cine), in cadrul programului Rabla. Orasele noastre au fost sufocate de autoturisme mai vechi sau mai noi, pe care proprietarii nu le mai pot folosi, din cauza scumpirii carburantilor si aglomerarii traficului. Segmentul de populatie care ar trebui sa se opuna consumismului, luminand oamenii mai putin pregatiti cultural-stiintific, nu si-au facut datoria. Avem cateva sute de mii de indivizi cu diplome de studii superioare, dar extrem de putini intelectuali luminati. Jurnalistii din presa scrisa si audiovizual n-au luat nici o atitudine impotriva consumismului, din cauza slabei pregatiri stiintifice sau din cauza cenzurii economice aplicate de patronii mijloacelor de comunicare in masa.

     

    Politica consumista a marilor companii producatoare si comerciale din capitalism se loveste insa in mod LEGIC (legic=cu caracter obligatoriu, de lege) de o limita peste care nu se poate trece: puterea de cumparare a populatiei. Intr-o prima faza, cand populatia este ignoranta, manipulatorii economici reusesc s-o determine sa consume peste posibilitati, prin imprumuturi facute din banci si prin cumpararea in rate. Aceasta mai intarzie un timp criza economica capitalista, dar n-o poate evita. De ce n-o poate evita? Deoarece anumite bunuri si servicii nu pot fi consumate de populatie in ritmul dorit de manipulatori. Foarte multe concluzii s-ar putea trage de aici. Fiecare are creier sa gandeasca in dreptul lui astfel ca nu voi spune eu ce trebuie sa faceti dumneavoastra ci numai ce pot face eu.

     

    Eu am ajuns la concluzia ca in mod normal, un om trebuie sa-si cumpere numai strictul necesar unei vieti sanatoase si moderne si  sa  foloseasca bunurile pana la totala lor epuizare. Consumismul instiga la achizitionarea de bunuri ce satisfac instinctele, chiar in mod nesanatos, cum e cazul bauturilor alcoolice,  serviciilor de telefonie erotica, autoturismelor poluante, etc. La un moment dat, consumismul se loveste de saturatie si criza economica se declanseaza. De exemplu, o locuinta buna (apartament sau casa) ar putea fi locuita 200-400 de ani, de generatii in sir. Odata construita, nu mai necesita decat reparatii,intretineri periodice si poate modernizari. Speculantii imobiliari s-au repezit ca lupii asupra prazii, construind haotic in diverse locatii nepotrivite, cu scop de a scoate profituri chiar mai mari de 100%. Initial, populatia pacalita prin reclama s-a imprumutat din banci si le-a cumparat cladirile. Acum, insa, piata este suprasaturata, astfel ca zeci de mii de vile supradimensionate si sute de mii de hectare destinate speculatiilor imobiliare zac fara perspective de a fi vandute in urmatorii ani. Piata imobiliara va continua sa se prabuseasca ani in sir, pana ce preturile practicate pe metrul patrat construit vor ajunge la normal.

    Bunurile de consum de folosinta indelungata si mai scumpe contribuie serios la declansarea si dezvoltarea crizei economice. Oricat s-au straduit manipulatorii, nu au reusit sa convinga decat un numar redus de fraieri sa-si cumpere mai des autoturisme, electrocasnice, mobilier, haine de lux, locuinte etc. Bunul simt romanesc ne-a invatat sa folosim un autoturism 10-15 ani, un frigider sau televizor cam tot atat, sa nu ne schimbam mobila intreaga viata (poate fi lasata si mostenire copiilor), sa nu cumparam fleacuri nefolositoare etc. Drept urmare, firmele producatoare si care comercializeaza astfel de produse au intrat in criza si sunt dispuse sa-si reduca profiturile numai sa vanda. Atentie mare, ele nu sunt dispuse insa sa vanda niciodata in paguba. Toate companiile producatoare de autoturisme au anuntat mereu scaderi de preturi intre 10-25% (aceste procente erau un profit nesimtit pe care ele il bagau in buzunare). Speculantii imobiliari fac la fel. Daca nimeni nu va cumpara sau nu va inchiria de la ei, vor trebui sa reduca preturile catre cele reale.

     

     

    Sper ca din citirea acestui articol vom intelege si retine urmatoarele concluzii si reguli de viata:

     

    a) Sa nu ne mai lasam manipulati de propaganda consumista! Sa cumparam si consumam numai produse de stricta necesitate, de preferinta romanesti, pentru a ajuta alti romani si a recupera o parte din pret prin sistemul de impozite si taxe!

    b) Sa nu mai imprumutam niciodata bani din banci sis a nu mai cumparam pe credit! Singura exceptie dureroasa de la aceasta regula, in cazul persoanelor fizice, este imprumutul ipotecar pentru procurarea unei locuinte. Daca nu aveti alta posibilitate, va trebui sa apelati la el, insa nu uitati ca, in realitate, veti plati casa cu 160-180 % sau o veti pierde, in caz de imposibilitate de plata! Exemplu: pe 26.01.2009, un ziar londonez anunta ca 16000 de englezi si-au pierdut locuintele si alti 50000 erau in pericol sa-i urmeze. Nici la noi situatia nu a fost mai buna din 2009 incoace.Multe apartamente si vile supradimensionate, construite de marlanii de tranzitie, au fost si vor fi vandute la licitatii, pe preturi derizorii, in urmatorii ani. Legile capitalismului se razbuna fara mila pe oricine.

    c) Explicati cat mai multor persoane mecanismele reale ale crizelor economice, pentru a nu ajunge victime!

     

    Nu mi-a facut o foarte mare placere sa scriu acest articol dar consider ca TREBUIA SCRIS!

    Va doresc sanatate, succese, pace in suflet si lumina in minti!

    Articol scris de Daniel Serbanica - Broker imobiliar, Serbanica Imobiliare

    Postat în 18.06.2012 09:38:18. Vezi pagina lui Daniel Serbanica din Constanta

    vizualizat de 12749 ori; citit de 1172 ori; categoria: Articole parteneri
     
  • Comentarii (2)
  • Mihaela Vizitator Bucuresti
    Foarte interesant articolul tau..
    Marti, 02 Octombrie 2012 ora 17:40:51

  • Kilo Florin Vizitator Bucuresti
    Cutremurator de adevarat, felicitari cui l-a scris. Crezi sau nu, aceste anomalii ale fiintei si societatii umane spre care am fost impinsi de nebunia "psiho-marketingului" si nechibzuinta noastra au o sursa si un plan minutios bazat in 1864 la Basel si continuat in 1954 in Jekyl Island. Noroc, omule!
    Joi, 20 August 2015 ora 20:48:23

  • Comenteaza si tu