Acest site folosește cookie-uri pentru a analiza traficul și a cuantifica anunțurile. Află mai multe OK

Sfaturi imobiliare, Casa, Gradina si Amenajari, Sfaturi financiare, Sfaturi juridice, Intrebari frecvente, Pregatire si specializare, Articole proprii, Articole parteneri, TopEstate în Presa,

Tip tranzacţie
Tip proprietate
Adauga anunt

Articole imobiliareLumea imobiliara

Articole


vezi cele mai citite articole anunta-ma cand se adauga Articole proprii noi
  • Când începe cel mai bun sezon de vânzare a unei locuinţe

    Când începe cel mai bun sezon de vânzare a unei locuinţe - Articole

    Înainte de a scrie rândurile de faţă, tocmai priveam în calendarul tradiţional la sărbătorile cu dată fixă şi la cele cu dată mobilă: primăvara vine cu Mărţişorul, anul nou agricol începe la 23 aprilie, de Sf. Gheorghe şi se termină toamna, la Sf. Dumitru, Sânzienele cad la două zile după solstiţiul de vară, câtă vreme Rusaliile urmează la 50 de zile după Marea Sărbătoare a Paştelui. Iar Paştele oamenilor ţine cont de ziua de duminică şi de luna plină ce apare la echinocţiul de primăvară, sau după acesta. Lăsând gluma la o parte, să revenim la preocupări imobiliare, explicându-ne totuşi de ce unele proprietăţi se vând la Paştele cailor… Şi totuşi, lăsând datinile deoparte, există sezoane bune şi sezoane mai puţin bune pentru a vinde o proprietate? Da şi nu. Pentru că uneori, totul depinde de cât de frumoasă este casa ta, de cât de mare este Prima Casă, de piaţa locală, dar şi de cum te planifici.

     

    Cu un ochi la calendar…

     

    Exact, datele fixe. Aici, s-a dovedit în timp că un sezon bun se întinde de la sfârşitul lui martie şi până la începutul verii. Cum se explică? Foarte simplu: odată cu sezonul cald, interesul cumpărătorilor creşte, iar vremea bună îţi permite să ajungi cam pe oriunde îţi propui, fără a te mai gândi la frig, ninsoare, noroaie. Oferte să fie… Aşa că telefoanele încep să sune, apoi programări, întâlniri, discuţii şi, în cele din urmă, dacă totul decurge conform planului, achiziţia este gata. În fiecare an, febra aceasta primăvăratecă se estompează prin iunie, odată ce proprietarii iau tot mai mult în calcul închirierile sezoniere, specifice turismului estival. Nu comentăm aici gradul de satisfacţie al turistului care poate alege între hotel şi o garsonieră şi nici raportul de preţuri. Cert este că oportunitatea e tentantă, iar ocaziile nu întârzie. Asta până în septembrie, când e gata cu plaja. Acum însă, până la vânzare, apare alt sezon bun, dar tot pentru închirieri: se apropie anul universitar, iar tot mai mulţi studenţi, fie români, fie străini, caută un spaţiu care să le ofere altceva decât spaţiile de cazare ale facultăţilor. Şi la preţuri apropiate, dacă îşi găsesc un partener cu care să împartă cheltuielile. Oricum, tot e mai bine decât să foloseşti spălătorul la comun şi gătitul lângă pat, ca să nu mai vorbim de administratorul de cămin care rămâne fără şpagă şi fără cozile de studenţi umili în faţa uşii.

    Ca să epuizăm cumva şi elementele sezonului de închirieri, care dă peste cap planurile vânzărilor, ar mai trebui să adăugăm şi cele câteva evenimente din an care mai aduc oaspeţi temporar, cum ar fi Crăciunul, Revelionul, Paştele. Aşa că ajungem la un alt sezon favorabil vânzărilor, care este cel de sfârşit de an. În decembrie, cele mai multe firme cu profit, dar şi persoanele fizice cu venituri suplimentare pot aloca sume importante pentru a face investiţii, astfel încât ultimele zile ale anului să aducă o achiziţie imobiliară.

     

    Şi cu alt ochi la buzunar

     

    Aici însă, nu mai vorbim neapărat de un sezon anume, pentru că oportunităţile se exploatează în funcţie de programele de finanţare şi facilităţile dezvoltate de bănci. Generic numită Prima Casă, facilitarea achiziţiilor imobiliare ţine cont de gradul în care solicitantul poate accesa un credit, din momentul în care banca deschide programul, până la epuizarea sumelor alocate. Dincolo de circuitul birocratic al documentelor, de departe această facilitate aduce întotdeauna o revigorare a vânzărilor, pentru că, până la urmă, tot creditarea este cea care ajută achiziţiile pe termen lung.

     

    Cel mai bun moment este cel în care eşti hotărât

     

    Pare un truism, dar nu este chiar aşa. Vânzările au loc în primele 90 de zile de la publicarea anunţului publicitar, iar perioada cea mai potrivită este cea a primelor 20 de zile, când se manifestă pregnant şi efervescenţa vânzătorului. În aceste momente, agentul imobiliar constată atât dorinţa vânzătorului de a ceda proprietatea, dar şi dorinţa cumpărătorului de a face o achiziţie. Mai trebuie doar agitată sticla… Dacă perioada se lungeşte, apare blazarea, care se manifesată din partea tuturor: vânzătorul bifează încă un vizitator care vine, se uită şi pleacă, pe când cumpărătorul ia parte la un ritual monoton, cu uşi deschise, holuri asemănătoare şi priviri resemnate. Apar şi elemente ale sofisticării cererii: tot mai mulţi cumpărători îşi fac un raport al preţului în care ţin cont de zonă, de vechimea locuinţei, de poziţionare. În acest sens, Top Estate pune la dispoziţia celor interesaţi mai mulţi indicatori specifici, pentru a ajuta la luarea unei decizii juste (aici de pildă te pot ajuta mediile de preţ din judeţul tău).

     

     

    Să vinzi, dar nu oricum

     

    Vorbeam în rândurile de mai sus de partea bună a efervescenţei vânzării, de limita obiectivului fixat, pentru a nu tărăgăna lucrurile. La capătul acestui drum se află însă pericolul vânzării pripite, atunci când ai în plan să cumperi altceva în loc de dimensiuni mai mici, sau să achiţi integral o locuinţă mai mare, în acelaşi timp. Cel mai bine este ca, mai întâi să vinzi, după care să cumperi, fără a fi grăbit de vreun termen. Presat din două părţi, s-ar putea ca vânzătorul să cedeze în pierdere. Nu contează astfel cât de promiţător arată noua achiziţie. Toate la timpul lor. Mai întâi se finalizează vânzarea, cu toate actele şi abia apoi se trece la noua achiziţie. Altfel, totul se precipită, iar neprevăzutul poate aduce cu el surprize neplăcute, pentru care nimeni nu este pregătit.

     

     

    [articol apărut în Ziarul de Imobiliare, ediţia de Constanţa, 01.martie.2013]

    Articol scris de Decebal Mureşan

    Postat în 25.02.2013 20:26:51. Vezi pagina lui Decebal Mureşan din Constanta

    vizualizat de 4876 ori; citit de 1167 ori; categoria: Articole proprii
     
  • Comenteaza primul