Interviu cu un manager de consultanţă imobiliară

Acest site folosește cookie-uri pentru a analiza traficul și a cuantifica anunțurile. Află mai multe OK

Sfaturi imobiliare, Casa, Gradina si Amenajari, Sfaturi financiare, Sfaturi juridice, Intrebari frecvente, Pregatire si specializare, Articole proprii, Articole parteneri, TopEstate în Presa,

Tip tranzacţie
Tip proprietate
Adauga anunt

Articole imobiliareLumea imobiliara

Articole


vezi cele mai citite articole anunta-ma cand se adauga noi Articole ale partenerilor
  • Interviu cu un agent - Cristian Boboruta

    Interviu cu un agent - Cristian Boboruta - Articole

    Interviu cu un manager de consultanţă imobiliară

    Sub deviza ,,Imobiliare la standard de consultanţă’’, Cristian Boboruţă mizează pe

    management şi investiţii în reuşita tranzacţiilor imobiliare

     

         În luna decembrie am continuat proiectul lansat luna trecută cu privire la interviul lunii cu o figură cunoscută din lumea imobiliară. Protagonistul acestei luni este Cristian Boboruţă, directorul general al Grupului Proprietăţi Perfecte (GPP) şi nu în ultimul rând proprietarul brand-urilor: Proprietăţi Perfecte, Proprietăţi Perfecte Media şi GPP Estate Market.

         Acum 3 ani a luat naştere înfiinţarea firmelor amintite, devenind în timp un nume cu notorietate în peisajul imobiliar dobrogean. Traseul a fost continuat de Cristian Boboruţă în noiembrie 2013 odată cu lansarea oficială a campaniei de consultanţă Grup Proprietăţi Perfecte.

         În urmă cu o săptămână am participat la inaugurarea oficială a Grupului Proprietăţi Perfecte, unde ne-au fost prezentate obiectivele şi aşteptările companiei în ceea ce priveşte desfăşurarea activităţii în domeniul consultanţei şi tranzacţionării în domeniul imobiliar.   

         În prezent, GPP şi-a propus să reprezinte la nivel local un pion de bază atunci când vorbim despre consultanţă în domeniul imobiliar. Cu motto-ul ,,Imobiliare la standard de consultanţă’’, Cristian Boboruţă nu s-a ferit să afirme că nu se teme de celelalte agenţii imobiliare prezente pe piaţă, ci dimpotrivă îşi doreşte o colaborare, parteneriate la nivel local atâta timp cât se respectă procedura legală, normele de lucru şi regulile de bun-simţ. “Marile tranzacţii le-am realizat prin intermediul contractelor, deoarece reprezintă munca mea şi principiile mele” spune el.

        Cu optimism, încredere în propriile forţe şi suţinut pe acest drum de echipă, Cristian vorbeşte cu mare entuziasm despre începutul noului an susţinând că în ianuarie 2014, ţara noastră va traversa o etapă bună.

    România se aliniază directivei Uniunii Europene privind legalizarea terenurilor şi nu mă refer numai la terenurile agricole. În traducere liberă, orice cetăţean străin poate dobândi terenuri, deşi nu este membru UE.

         Până astăzi chiar şi un simplu apartament cumpărat pe o cotă indiviză trebuia să treacă prin mai multe tertipuri juridice, să fie cumpărat pe societate, sau să încalci legislaţia pentru a înscrie terenul acestuia. Acest lucru nu se va mai întâmpla de la 1 ianuarie ... Mai mult decât atât, România reprezintă ultimul bastion de terenuri agricole în Europa ... terenuri virgine din punct de vedere al fertilităţii solului, încheie managerul GPP, Cristian Boboruţă.   

     

    Ziarul de imobiliare: Ce şi-a propus mai exact GPP să realizeze pe piaţa imobiliară începând cu 1 ianuarie 2014?

    Cristian Boboruţă: Împreună cu echipa mea mi-am propus din ianurie 2014 să vin pe piaţa imobiliară cu prima firmă de consultanţă la nivel de terenuri agricole, domenii şi păduri pe întreaga Românie.

     

    Ziarul de imobiliare: Aţi vorbit despre perspectiva terenurilor agricole în următorii ani. Cum vedeţi situaţia actuală a terenurilor din ţara noastră, comparativ cu piaţa terenurilor din Europa?  

    Cristian Boboruţă: Media terenurilor agricole în România este încă mult sub media europeană. Sunt de părere că în doi ani vor exista creşteri mari de terenuri agricole.

     

    Ziarul de imobiliare: După ce principii v-aţi ales echipa alături de care lucraţi?

    Cristian Boboruţă: Îmi doresc oameni care vor să muncească, să înveţe, să respecte standardele de lucru şi care nu fură. Prefer sa iau un om care nu ştie nimic, să îl cresc, să investesc şi să ştiu că pot conta pe el oriunde îl trimit. Dacă am o tranzacţie mare nu trebuie să am o grijă în plus.

     

    Ziarul de imobiliare: În momentul de faţă era nevoie la nivel local de o firmă de consultanţă?

    Cristian Boboruţă: Era perfect dacă erau trei firme de consultanţă. Problema constă în faptul că nu este aşa uşor. În primul rând o firmă de consultanţă înseamnă investiţie. Comisioanele practicate în prezent pe piaţă nu îţi permit să acoperi costurile, de aceea banii investiţi trebuie susţinuţi prin performanţă, tranzacţii mari. Ca să realizezi tranzacţii acum trebuie să mergi pe domenii mici, pe vânzări de apartamente, ca să reuşeşti pas cu pas în ceea ce ţi-ai propus. Nivelul comisionului este foarte mic. Investiţiile începute trebuie susţinute până la capăt, deoarece nu le facem doar să rămânem cu ele, ci dimpotrivă investiţiilele trebuie să înregistreze progrese semnificative şi în mod special au nevoie de continuitate.

     

    Ziarul de imobiliare: Ce părere aveţi despre percepţia oamenilor în legătură cu apariţia unei firme de consultanţă imobiliară?

    Cristian Boboruţă: Am un portofoliu imens de oameni grei care au realizări în judeţ. Nu zic toți pentru că nu este corect. Sincer să fiu puteam să iau un portofoliu şi mai mare, dar nu îl vreau în momentul acesta, pentru că nu pot să îl duc. Din ianuarie vom avea servicii de calitate, clienţi în număr cât mai mare, trei oameni bântuie toată România, piaţă de desfacere. În Constanţa sunt 35 de firme, dar cu toate acestea nu ştiu dacă sunt 5 cu totul care respectă standardele de lucru.

     

    Ziarul de Imobiliare: Cum regăsiţi schimbările actuale suferite de piaţa imobiliară locală?

    Cristian Boboruţă: Majoritatea proprietarilor de agenţii trebuie să înţeleagă că nu se mai fac imobiliare fără bani. Trebuie să investeşti, să creşti nivelul, să bagi mâna în buzunar dacă vrei  rezultate. Dacă vrei să te rezumi la o tranzacţie închisă după nu ştiu cât timp, din care câștigi ceva bănuţi, din care trăieşti şi faci o afacere de familie este bine pentru tine. În schimb dacă vrei să urci trebuie să investeşti mereu.

     

    Ziarul de Imobiliare: Care este publicul ţintă de clienţi aleşi de dumneavoastră în această colaborare ?

    Cristian Boboruţă: Tot ceea ce înseamnă clădiri în acest oraş indiferent dacă este vorba de vânzare, sau închiriere. Proprietăţi care îmi prezintă interes, eu merg pe ele. Decât să fac 30 de tranzacţii mici pe lună, mai bine prefer să fac una mare la două luni. Este o piaţă foarte grea.

     

    Ziarul de Imobiliare: Firmele din Constanţa ar trebui să vă urmeze exemplul ?

    Cristian Boboruţă: Mi-aş dori ca mai multe firme din Constanţa să facă pasul acesta. Nu este ușor. Nu este suficient să ai o clădire frumoasă şi trei birouri. Este nevoie de oameni foarte buni şi de management. Asta le lipseşte firmelor imobiliare ... nu au management. Degeaba ştii să faci tranzacţii, dacă nu ai o structură dezvoltată, bani să finanţezi şi să-i împarţi pe toate domeniile când nu traversezi o perioadă prea bună şi nu ai cum să supravietuieşti. Şi eu am trecut prin momente asemănătoare ... Cine spune că nu a trecut, minte. Am trecut prin perioade când nu-mi ajungeau banii să plătesc publicitatea și de-abia mă chinuiam cu salariile ... Sunt principii normale. Eu banii i-am făcut muncind. Acum sunt la un nivel în care pot spune că sunt foarte relaxat. Anul acesta am semnat foarte multe tranzacţii, ceea ce m-a făcut să fiu extrem de mulţumit.

     

    Ziarul de Imobiliare: În încheiere ce perspective de viitor aveţi şi ce le-aţi spune adversarilor?

    Cristian Boboruţă: Externalizez două servicii de la 1 ianuarie 2014: departamentul rent şi tranzacţiile de vânzări funciare. Sunt departamente la care ţin sufleteşte foarte mult, dar nu pot să le mai duc, deoarece volumul nostru de muncă este imens. Nu mai am timp fizic cu toţi oamenii mei să fac faţă. Si atunci pentru a menţine ştacheta sus tot îmi caut două firme partenere care sunt dispuse să accepte standardele mele de lucru. Având un nume greu avem cereri şi prefer ca acei oameni să fie mulţumiţi şi tranzacţii finalizate. Decât să pierd în totalitate, mai bine îmi externalizez serviciile.

    Articol scris de Ana-Maria Barbu - Jurnalist

    Postat în 15.01.2014 21:19:51. Vezi pagina lui Ana-Maria Barbu din Constanta

    vizualizat de 18593 ori; citit de 2975 ori; categoria: Articole parteneri
     
  • Comenteaza primul