Acest site folosește cookie-uri pentru a analiza traficul și a cuantifica anunțurile. Află mai multe OK

Sfaturi imobiliare, Casa, Gradina si Amenajari, Sfaturi financiare, Sfaturi juridice, Intrebari frecvente, Pregatire si specializare, Articole proprii, Articole parteneri, TopEstate în Presa,

Tip tranzacţie
Tip proprietate
Adauga anunt

Articole imobiliareLumea imobiliara

Sfaturi


vezi cele mai citite sfaturi anunta-ma cand se adauga Sfaturi imobiliare noi
  • Cei 7 ani de-acasa in imobiliare

    Cei 7 ani de-acasa in imobiliare - Sfaturi

         Ştim cu toţii cât efort implică realizarea unei tranzacţii imobiliare. Pe lângă toate resursele investite, unul dintre cei mai importanţi factori, deseori trecut cu vederea, este comportamentul celor două părţi implicate într-o tranzacţie: agentul şi clientul său.

         Fie că îţi vine să crezi sau nu, obiceiurile, educaţia ajung să influenţeze modul în care se încheie o tranzacţie imobiliară, indiferent de tipul acesteia.



          10 Sfaturi pentru clienţi

         Sunt câteva lucruri esenţiale de care orice client trebuie să ţină cont pentru ca relaţia client-agent să fie una cât mai productivă. Aceste sugestii constituie în domeniul imobiliar, ceea ce în limbajul popular adesea numim “cei 7 ani de-acasă”:

    1. Aşa cum probabil ştii, este recomandat să faci o cercetare asupra agenţiilor şi agenţilor existenţi. În acest mod, vei şti ce agenţie ţi se potriveşte cel mai bine şi care ar fi agentul care ţi-ar fi de cel mai mare ajutor.

    2. Învaţă să fii punctual şi disponibil. Aşa cum un agent profesionist evită întârzierile, este recomandat ca şi clienţii să fie punctuali, degajând astfel seriozitate şi conştiinciozitate. Este de asemenea important să îţi demonstrezi disponibilitatea şi la rugămintea agentului şi nu numai atunci când ai tu timp liber. Dacă amâni o întâlnire pentru o vizionare stabilită de agent este foarte posibil să ratezi o potenţială finalizare a tranzacţiei. Mai mult, în timp, nu numai că ai putea pierde anumiţi cumpărători sau vânzători, însă ai putea pierde şi încrederea şi interesul agentului tău.

    3. Înţelegerea de la început a paşilor care trebuie parcurşi este vitală. După înţelegerea acestor paşi (iar aici este foarte important să soliciţi ajutorul agentului), este esenţial să-i accepţi sau să-i negociezi, ştiind în acest fel care va fi drumul pe care veţi merge. Astfel, se va reduce considerabil posibilitatea de a te răzgândi la jumătatea procesului de căutare.

    4. Este recomandat să fii corect şi cât mai exact în descrierea proprietăţii dorite. Mai mult de atât, nu uita că este la fel de important să fii consecvent în această descriere pe tot procesul căutării . Vino pregătit cu ceea ce doreşti precum şi cu parametrii cererii deja stabiliţi. Dacă încă nu ai stabilit aceşti parametri, îi poţi stabili cu agentul la sediul agenţiei unde acesta beneficiază de materialele necesare cum ar fi hărţi, poze, preţuri, etc.

    5. Este bine să nu creezi impresii eronate despre tine: nu încerca să pari nevoiaş atunci când nu eşti, sau avut atunci când duci lipsă de bani. De regulă, agenţii gândesc în soluţii pe care le limitează la contextul cu care se confruntă sau la clientul pe care îl reprezintă. Astfel, devine inutil ca un agent să vizioneze sau să caute oferte care depăşesc bugetele reale ale clientului sau care au un preţ mai mic, însă poate şi o calitate mult mai scazută. Astfel de oferte nu te vor satisface, reprezentând o simplă pierdere de timp.

    6. Învaţă să comunici nemulţumirile tale. Indiferent ce îţi convine sau nu la agentul respectiv, stabileşte de la început o relaţie deschisă în care să puteţi discuta civilizat şi diplomat despre inconveninte. Cu siguranţă că agentului respectiv îi va folosi feedback-ul primit de la tine atât în relaţia cu tine, cât şi în viitoarea sa carieră. Puteţi stabili această comunicare ca una din aşteptări la începutul colaborării voastre. În caz contrar, frustrările acumulate din partea ambelor părţi vor putea duce la o ruptură bruscă sau treptată a relaţiei profesionale pe care o aveţi.

    7. Este important totodată să te împrieteneşti cu agentul cu care lucrezi şi să păstrezi această relaţie. Chiar dacă nu ai reuşit să finalizezi cu el o anumită tranzacţie, nu se ştie când ai putea avea nevoie de el în viitor sau când, într-un anumit context, veţi fi nevoiţi să lucraţi împreună.

    8. Depinzând de personalitatea sau caracterul agentului respectiv, se poate întampla să fiţi incompatibili sau să nu fiţi de acord în repetate rânduri asupra unor probleme. Cu toate acestea, este bine să realizezi că latura personală a acestui agent nu îl impiedică să îţi dea o informaţie ideală pentru ceea ce cauţi. De exemplu, agenţii puternic orientaţi spre rezultate pot avea o abordare mai agresivă, ceea ce nu înseamnă că nu sunt pregătiţi. În alte cuvinte, poţi face o tranzacţie fabulos de avantajoasă pentru tine dacă nu elimini din discuţie acel agent care poate nu-ţi creează o impresie de nota 10. Oricum ar fi, este recomandat să nu lucrezi cu agenţi pe care îi evaluezi sub nota 7.

    9. Încearcă să cunoşti personal şeful agenţiei. Avantajul este că îi poţi cere referinţe clare despre agentul cu care lucrezi. În plus, el este omul care te-ar putea ajuta să-ţi schimbi agentul în cazul în care există o anumită incompatibilitate între voi. Noul agent va simţi o presiune să facă lucrurile mai bine pentru că două părţi vor fi cu ochii pe el: atât şeful, cât şi tu, ceea ce îl va impulsiona să grăbească lucrurile aducându-ţi şi satisfacţia dorită.

    10. Nu uita să răsplăteşti pe masură agenţia respectivă. Nu este recomandat să treci cu vederea comisionul şi nici să încerci să-l negociezi. Tot procesul de căutare şi încheiere a unei tranzacţii consumă multă energie, timp şi bani, aşadar agentul şi agenţia respectivă trebuie să se poată susţine financiar în timpul acestor căutări care se pot întinde pe o perioadă destul de lungă. Să nu mai vorbim de încercarea de a încheia tranzacţia în lipsa agentului cu clienţii cu care acesta îţi face legătura, care ar fi un gest indicator al lipsei de etică şi de respect faţă de munca depusă.


          Acestea fiind spuse, ca şi client, nu uita de corectitudine, sinceritate şi comunicare, caracteristici atât de necesare pentru o colaborare fructuoasă.



          Însă în acest proces de tranzacţionare şi agenţii imobiliari ar putea ţine cont de anumite recomandări.

          3 Sfaturi pentru agenţi

    1. Ca şi agent, este bine să înţelegi că şi atunci când oamenii spun “Ştiu”, ei nu ştiu întotdeauna. Pot fi confuzi, de aceea este bine să întrebi dacă au mai cumpărat/vândut ceva. Dacă respectivul client a realizat mai puţin de 3 tranzacţii în care s-a implicat personal, trebuie considerat novice, fiind astfel necesar a i se explica fiecare pas, de la primul până la ultimul.

    2. Nu accepta promisiuni de “extra”-bonusuri sau favoruri personale care se vor întampla “dacă...” şi care de multe ori nu au legatură cu agenţia sau nu sunt incluse în regulile companiei pentru care lucrezi. În 99% din cazuri, aceste aşa-zise bonusuri nu se concretizează şi nu fac decât să erodeze imaginea agentului şi a agenţiei în faţa clientului.

    3. În plus, poţi merge pe principiul de a oferi mai mult decât primeşti. Chiar dacă ai terminat intermedierea, este bine să rămâi lângă clientul tău, chiar dacă poate nu mai ai un rol atât de important. De multe ori se mai ivesc şi alte nemulţumiri, întrebări ale clientului. Implicându-te în mica sa viaţă din afara comisionului îţi va crea o imagine de agent priceput şi profesionist, căruia îi pasă de clienţii săi şi de satisfacţia pe care le-o oferă acestora.

     

     

     

    Drepturile de proprietate intelectuală asupra acestui material aparţin integral portalului imobiliar profesionist TopEstate.ro. Articolul poate fi preluat public, fără a fi modificat, cu condiţia să fie însoţit de textul "sursa: TopEstate.ro - portalul profesionist imobiliar" şi link către www.topestate.ro.

    Sfat scris de Biroul De Presa - PR representative, TopEstate.ro

    Postat în 01.10.2009 21:27:29. Vezi pagina lui Biroul De Presa din Bucuresti

    vizualizat de 3221 ori; citit de 2349 ori; categoria: Sfaturi imobiliare
     
  • Comentarii (4)
  • Gheorghe Vizitator
    Imi permit sa dau un sfat agentilor imobiliari, avand in vedere o experienta destul de bogata in relatiile (in special telefonice) cu acestia: pentru a fi convingatori in fata potentialilor cumparatori VIZIONATI in prealabil imobilele propuse spre vanzare. Cum puteti covinge un client ca oferta este sau nu este apropiata de ceea ce cauta cand nu aveti habar despre ce vorbiti. Din descrierea facuta telefonic de ofertant? Din pozele facute cu mai multa sau mai putina indemanare de proprietar? Pentru mine, cei care nu au nici macar minima curiozitate de a verifica daca cele spuse sunt sau nu in conformitate cu realitatea, sunt niste diletanti. Stim ca la ora aceasta pretul este cel care primeaza pentru cumparator, dar mai stim ca exista (si va exista intotdeauna) un segment de clienti pentru care conteaza in primul rand CALITATEA. Astept profesionistii!
    Marti, 27 Octombrie 2009 ora 14:44:58

  • Adi Vizitator Botosani
    Salut, Gheorghe! Si mie mi se pare normal ceea ce ai spus cu privire la vizionarea imobilelor.
    Miercuri, 28 Octombrie 2009 ora 11:32:26

  • Paulini Vizitator Bucuresti
    are dreptate. are dreptate ca agentii imobiliari cand primesc unele oferte la vanzare cand omul sa grabeste spune ca pe linga comisionu platii agentii imobiliare iti mai da si tie niste bani
    Miercuri, 24 Februarie 2010 ora 18:15:31

  • Aditza Vizitator Bucuresti
    D-le Gheorghe, eu sunt dispus sa fac 2 drumuri la toate ofertele compatibile criteriilor, dar dvs ati fi de acord cu un comision de 3% ca sa-mi pot face treaba asa cum vreti dvs? Si mai am o intrebare pt dvs: ce aveti sa le transmiteti clientilor care sar agentia?
    Joi, 14 Martie 2013 ora 18:30:43

  • Comenteaza si tu