Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosiri cookie-urilor. Afla mai multe x

Sfaturi imobiliare, Casa, Gradina si Amenajari, Sfaturi financiare, Sfaturi juridice, Intrebari frecvente, Pregatire si specializare, Articole proprii, Articole parteneri, TopEstate în Presa,

Tip tranzacţie
Tip proprietate
Adauga anunt

Articole imobiliareLumea imobiliara

Sfaturi


vezi cele mai citite sfaturi anunta-ma cand se adauga Sfaturi imobiliare noi
  • Cum sa vinzi pe timp de criza

    Cum sa vinzi pe timp de criza - Sfaturi

    Traim de 2 ani intr-o criza imobiliara perfecta. Desi semnele blocajelor incepusera din ultimul trimestru al anului 2007, nimeni nu credea in acel moment ca lucrurile vor sta ulterior chiar asa de rau.
    Evident, proprietati totusi se vand. Dar care? Ce proprietati au succes pe timp de criza?
    Exista o tipologie a cumparatorului? Poti aduce modificari ofertei tale, asa incat ea sa devina atractiva chiar si inaceasta perioada?

    Portalul imobiliar profesionist www.TopEstate.ro va propune cateva sfaturi si strategii, ce va pot ajuta in atragerea clientilor catre anumite proprietati.

     

    1. Cei trei „P”: Promovarea, Publicitatea, Prezentarea. Asa cum cumparatorii sunt foarte sensibili la cei trei „L” (locatia, locatia si iarasi locatia), vanzatorii trebuie sa inteleaga ca in aceasta perioada doar proprietatile foarte bine promovate vor avea succes.
     

    a. Felul publicitatii sau locul unde ne facem publicitate: ziare, internet, transmis telefonic catre agenti imobiliari sau direct catre sediul agentiilor prin email sau fax. Sau poate folosim si publicitatea din gura in gura catre prietenii pe are ii avem. Sau publicitatea negativa si chiar ilegala: SPAM-urile – emailuri nesolicitate sau mass-urile pe messenger. Afisari pe stalpii de curent, pe usile blocurilor sau pe peretii statiilor auto? Nu este corect, nu-i asa?
    Sugestie TopEstate:
    Foloseste mai multe canale de promovare simultan. Functie de tipul proprietatii tale, unele vor avea relevanta mai mare ca altele. Insa pune primele pe lista:
    - promovarea pe internet in pozitii avantajoase: pe TopEstate.ro, ca exemplu, poti plati o taxa modica, ce va face ca proprietatea ta, pentru o perioada de 1-3 luni, sa apara prima sau printre primele 5 in orice cautare din acea categorie. Vazuta de mai multe ori inseamna mai multe sanse, nu-i asa?
    - prin anunturi in ziarele de interes: nu uitati micile trucuri enumerate mai jos (Situarea), chiar daca maresc un pic costul anuntului. Ce poate fi mai costisitor decat sa nu vinzi deloc?
    - anunta toate agentiile imobiliare din zona ta, stimulandu-le printr-un comision mai mare decat uzual.
     

    b. Expunerea (modalitatea si frecventa afisarii): fa-o sa apara regulat in ziarele locale, sau in cele care targheteaza clienti din categoria celor ce ar putea fi, cel putin teoretic, interesati de aceasta oferta.
     

    c. Situarea : pozitia si marcajele in afisari. Daca ne gandim la un fascicul a unui ziar plin de oferte de apartamente cu 2 camere, cum identificam oferta potrivita? Sa nu uitam ca viata din prezent nu ne ofera prea mult timp pe care sa il acordam doar unei activitati: chiar daca multi dintre noi am avea timp teoretic, in realitate nu il vom folosi eficient si vom ramane fara el. Chiar acest fascicul de ziar plin de oferte din categoria celor potrivite pentru noi va reprezenta o piatra de incercare pentru majoritatea oamenilor. Sa-ti pui ochelarii pe nas si sa buchisesti fiecare anunt, cautand sa intelegi din putinele cuvinte realitatea, fara sa vezi vreo poza si sa ai vreo dovada. Apoi sa suni fiecare proprietar sau agent imobiliar si sa stabilesti vizionari macar cu 5 sau 6 dintre ei: ... devine obositor, nu-i asa?
    Ce se intampla in realitate? Cumparatorul se uita pe prima sau primele pagini, ignorand aproape total ultimele pagini. Dar chiar si pe primele se uita selectiv. Va privi atent primele oferte. Apoi vederea periferica va fugi catre alte semne speciale – casete ale anuntului, litere boldate sau mai mari, pret evidentiat sugestiv – si nu va mai lua la rand anunturile, orientandu-se prioritar catre acestea ultimele.
     

    d. Marturiile video: adauga poze frumoase si sugestive anuntului tau, iar daca ai posibilitatea (asa cum, acum, folosind internetul se poate) adauga chiar si o scurta filmare video, care sa creeze atmosfera locului. Imaginati-va o pensiune care isi face publicitate in vederea vanzarii, unde un scurt film sau poze din interior si exterior vor fi insotite de marturia pozitiva a unui turist care a stat acolo. Ce poate fi mai sugestiv decat declaratiile altora despre proprietatea ta?
    Sugestia noastra:
    Asa ca: foloseste posibilitatea oferita de portalul profesionist TopEstate.ro, de a introduce gratuit 3 poze ale proprietatii tale. In situatia in care lucrezi regulat in imobiliare, creste-ti vizibilitatea folosind un abonament platit. Vei gasi mult mai multe avantaje astfel: un numar mai mare de poze, atasamente video pe care le poti adauga, pozitii bune ale anunturilor pe care le poti ‚cumpara’ fara bani.

     

    2. Pretul. Stabileste un pret corect proprietatii tale. Daca nu stii preturile reale din zona ta, foloseste Indicatorul Imobiliar Online, de pe TopEstate.ro, care iti va arata media ofertelor echivalente, precum si extremele preturilor (minim si maxim) ale acestor oferte comparabile din zona ta. Acesta este cel mai bun principiu de comparatie, pentru ca:
    a. Foloseste date reale din piata
    b. Foloseste comparatii atat de la particulari, de la dezvoltatori cat si de la agentiile imobiliare.
    c. Compara „mere cu mere”, adica toate raportarile se fac cu oferte echivalente, nu cu oferte din alte zone.
    Trebuie sa incluzi in pretul stabilit si o mica posibila negociere, precum nu trebuie sa uiti si de comisionul agentie imobiliare, daca aceasta va fi cea care iti va aduce clientul.
    Ca sa alegi agentul imobiliar potrivit, iti recomandam sa citesti si acest articol: http://imobiliare.topestate.ro/lumea-imobiliara/sfat-142-cum-gasesti-agentul-imobiliar-potrivit/

     

    3. Ofera Modalitati Alternative de Plata. Trebuie sa intelegem ceva despre acest moment: nu avem bani, sau nu avem acces la bani. Asa ca orice varianta de accesare a banilor si a proprietatii in acelasi timp va fi apreciata. Stiti bancul cu evreul care voia sa vanda ceva, si-i zice celuilalt ca ii da ieftin. „Dar nu am bani”, zice celalalt. „Iti dau tot eu” zice evreul.
    Pe TopEstate.ro exista deja posibilitatea ca persoanele particulare sa mentioneze faptul ca pot vinde printr-un sistem de Rate Proprii, Direct de la Proprietar. Se poate mentiona acolo marimea avansului si numarul de rate lunare acceptate de catre proprietar.
    In ceea ce priveste actele notariale de acest fel, trebuie sa stai fara grija, se poate mentiona in contract un privilegiu al vanzatorului legat de restul de plata, asa incat daca nu se fac platile la timp, sau deloc, sa poti incasa penalitati sau chiar sa initiezi un proces civil pentru anularea actului de vanzare pentru neindeplinirea obligatiilor din partea cumparatorului. Aceleasi acte se folosesc de catre banci, la creditele ipotecare.
    Evident, aceasta varianta nu functioneaza daca ai nevoie de absolut toti banii odata, dar merge cu succes in cazurile celelalte.

     

    4. Fii dispus sa faci favoruri,
     

    a. Agentiei care iti aduce clientul: nu negocia comisionul. Plateste comisionul corect, ba chiar fii dispus sa lasi si un mic „bonus”. Astfel agentia te va trata in mod prioritar, acordandu-ti mult mai multa atentie in promovarea ofertei tale catre clientii de care dispune.
     

    b. Clientului, care vrea sa stie ca este favorizat cumva. Incearca sa inveti un minim necesar al negocierii: cum sa spui NU, care arata ca un DA. De pilda clientul va vrea o scadere de pret, iar tu poti sa fii de acord cu el, in conditiile in care te lasa sa eliberezi mai tarziu, pastrand de pilda chiriasul pe care il ai acolo inca o anumita perioada de timp dupa semnarea actelor notariale de vanzare. De fapt, reducerea pe care i-ai facut-o clientului tau se compenseaza cu chiria incasata de la chiriasul tau.
    Ca sa intelegi exact de ce, in pofida mentalitatii gresite transmise de catre multe persoane, este bine sa platesti un supra-comision si nu un comision negociat, citeste si articolul: http://imobiliare.topestate.ro/lumea-imobiliara/sfat-184-ia-ma-pe-mine-vreau-eu-sa-fiu-agentul-tau/

     

    5. Mentine-ti oferta in atentia celor interesati.
     

    a. Prezint-o regulat in presa locala, la pretul corect. De acolo o vor prelua si agentiile serioase, care isi vor actualiza baza de date cu noul pret, precum o poate vedea si un client final.
     

    b. Actualizeaza-ti anuntul postat pe internet: majoritatea site-urilor de profil apreciaza pozitiv anunturile actualizate. De pilda, pe portalul imobiliar profesionist TopEstate.ro in calculul pozitiei din listare se acorda o greutate mare actualizarii: cele mai noi anunturi beneficiaza de listarea in primele pozitii.

     

    6. Nu exagera. Fiind un principiu bun si in viata de zi cu zi, in imobiliarele crizei acest principiu este cu atat mai real.
     

    a. Nu ridica nejustificat pretul,
     

    b. Nu incerca sa „cantaresti” clientul, incercand sa obtii maximul functie de cat consideri tu ca poate da acela.
     

    c. Nu face „licitatii”: nu pune clientii fata in fata asteptand ca ei sa se lupte pentru oferta ta. Exista multe alte variante pe care le pot alege in acest moment si, in mandrie, chiar daca aoferta ta este foarte buna, vor renunta la ea.
    Sugestie TopEstate.ro:
    Urmariti si articolul: http://imobiliare.topestate.ro/lumea-imobiliara/articol-161-7-modalitati-gresite-de-a-investi-in-imobiliare/

    Daca respectati aceste reguli minime sugerate de TopEstate.ro, aveti mult mai multe sanse de a atrage clienti catre proprietatea dumneavoastra, avand astfel succes, chiar si in aceasta perioada.

    Mult succes in continuare, alaturi de noi!

    Sfat scris de Biroul De Presa - PR representative, TopEstate.ro

    Postat în 11.02.2010 09:55:06. Vezi pagina lui Biroul De Presa din Constanta

    vizualizat de 1948 ori; citit de 2031 ori; categoria: Sfaturi imobiliare
     
  • Comenteaza primul