Acest site folosește cookie-uri pentru a analiza traficul și a cuantifica anunțurile. Află mai multe OK

Sfaturi imobiliare, Casa, Gradina si Amenajari, Sfaturi financiare, Sfaturi juridice, Intrebari frecvente, Pregatire si specializare, Articole proprii, Articole parteneri, TopEstate în Presa,

Tip tranzacţie
Tip proprietate
Adauga anunt

Articole imobiliareLumea imobiliara

Sfaturi


vezi cele mai citite sfaturi anunta-ma cand se adauga Sfaturi imobiliare noi
  • Materialele tiparite ca parte a strategiei de marketing a unui agent imobiliar: invechite sau subestimate?

    Materialele tiparite ca parte a strategiei de marketing a unui agent imobiliar: invechite sau subestimate? - Sfaturi

    A fost o vreme cand fiecare nevoie de marketing ar putea fi acoperita cu o brosura lucioasa, color, cu un flyer, un poster, sau cu un panou de afisaj. Bugetele de marketing alocau grosul banilor pentru aceste produse publicitare tiparite, era un boom al afacerilor pentru tipografiile comerciale, si politele caselor sau apartamentelor vandute de agenti erau umplute de carti de vizita colorate, cateodata si de fluturasi sau brosuri cu descriere a serviciilor acestora.
    Pe masura ce Internetul a castigat teren in ultimii ani, a devenit din ce in ce mai usor sa iti crezi propriile campanii de marketing si sa iti raspandesti mesajul online, pe web.


    Fiind acum in secolul 21, suntem inundati cu o multitudine de optiuni, cum ar fi newslettere, pagini de Facebook, Twitter, LinkedIn, Digg, site-uri individuale ale unui agent sau site-uri de brokeraj, bannere publicitare pe web si lista poate continua. De fapt exista atat de multe optiuni care suscita un client incat acesta poate deveni confuz si poate fi coplesit: chiar si cel mai la curent cu tehnologia dintre acestia.
    Cei mai mari critici ai tiparului si imprimatelor sustin ca materialele de marketing tiparite sunt prea costisitoare pentru a fi produse si distribuite. Pe de alta parte, sunt multi agenti care percep publicitatea si marketingul online ca fiind mari consumatoare de timp si nu merita folosite.

    Dar un profesionist imobiliar de succes gaseste un echilibru intre acestea, pentru a reusi sa transmita mesajul care capteaza interesul clientului, targetand clientul acolo unde se afla acesta: in online sau offline. Creaza comunicarea catre consumatori, cu mesajul potrivit, la momentul potrivit, in mediul potrivit.


    Ar fi bine sa considerati cele mentionate mai sus ca fiind cele mai bune practici de marketing si sa integrati in consecinta in campaniile voastre atat imprimatele cat si comunicarea online, ca strategii de marketing global al businessului vostru imobiliar.

     

    Strategii de marketing pentru materiale tiparite:

     

    1. Cauta sa ai mesaje targetate, adresate publicului interesat de acestea. Hartia, imprimarea si taxele postale sunt relativ scumpe. Nu pierde timpul si banii pentru a trimite flyere sau scrisori catre intreg orasul sau cartierul tau. Alege un anumit domeniu de expertiza sau un anumit mesaj pe care doresti sa-l transmiti, si apoi gaseste publicul potrivit.
    2. De exemplu, daca esti specializat in vanzarea proprietatilor pretentioase (scumpe) din zona ta, lanseaza o carte postala sau o scrisoare care explica succesul tau in acest nisa si apoi trimite-o catre o lista ultra-selectata de consumatori care sunt in cautarea unui astfel de imobil, care sunt interesati de investitii si afaceri cu proprietati scumpe sau care au cumparat proprietati de acest gen in trecut.
    1.  
    2. Alege cu atentie tipul de imprimat folosit. Recunoaste ca nu orice are nevoie sa fie tiparit. Unele dintre cele mai de succes piese ce merita printate includ carti de vizita, foi cu antet si o revista imobiliara sau brosuri informative atractive. In mod special in Romania unde in majoritatea judetelor lipsesc revistele imobiliare specializate, face ca acestea sa fie cu atat mai necesare.
      Rechizitele de birotica personalizate si hartia cu antet sunt si ele importante pentru a adauga o nota personala de comunicare cu clientii si prospectii. In final, o frumoasa brosura impaturita in trei are suficient spatiu pentru o multime de text si fotografii mari intr-un spatiu mic.
    3.  
    4. Imparte costurile. Cel mai probabil, ai deja relatii bune de afaceri cu anumite companii imobiliare, brokerii de credite ipotecare, evaluatori, ingineri de cadastru, avocati sau notari sau alti liber profesionisti sau afaceri din zona ta. Luati impreuna in considerare elaborarea unei reviste lunare, care reuneste acesti parteneri si imparte costurile de productie si de distributie: astfel toti veti economisi bani si veti castiga clienti noi in acelasi timp, si astfel toata lumea castiga.
    5.  
    6. Gaseste pe altcineva pentru a face treaba grea: gasirea clientilor. Multi profesionisti imobiliari au incetat sa mai cumpere spatii publicitare in reviste: observati acest lucru atunci cand cantariti in mana aproape orice publicatie si vedeti cat de subtire a devenit fata de cum era acum cativa ani.
      Dar iata un lucru pentru care revistele merita si „merg”: faptul ca editorul a cheltuit deja o multime de bani pentru atragerea cititorilor, avand astfel un capital nepretuit. Cand gasesti o publicatie a carei audienta se potriveste cu cerintele cheie demografice ale tale, nu ezita sa plasezi acolo un anunt. De aici incolo editorul face munca pentru tine. Ca un extra bonus, fiind mai putine anunturi in revistele din aceste zile, anuntul tau nu va fi trecut cu vederea!
    7.  
    8. Investeste in design cuceritor si in mesaje puternice. Daca ai de gand sa cheltui bani pe publicitate tiparita, asigura-te ca vei crea o piesa de calitate. Ia in considerare angajarea unui designer profesionist pentru grafica si a unui copywriter sau corector pentru a lucra materialele tale de marketing. Sau utilizeasa template-uri (sabloane) pre-proiectate care fac personalizarea usoara. Vei elabora astfel piese cu o estetica placuta si cu mesaje inteligente, care vor transmite mesajul tau.
    9.  
    10. Incadreaza-te intr-un buget.  Cauta oferte. Odata cu scaderea utilizarii de materiale tiparite in mai toate industriile, tipografiile de-abia asteapta sa le ciocani la usa. Multe tipografii ofera scazaminte mari, in special pentru clientii noi. Cauta si tipografiile online: tu incarci fisierele pentru tipar, iar ei imprima si ti le livreaza prin posta. Multe au super-oferte speciale saptamanal, daca nu chiar zi de zi.
    11.  
    12. Nu separa printul de celelalte activitati de marketing. Multe persoane considera materialele imprimate a fi complet separate de eforturile online. Aceasta este o greseala. Fa ca tiparul impreuna cu campaniile digitale online sa fie parte a unei strategii cuprinzatoare. Foloseste un sistem de gestionare a clientilor (chiar daca, pentru cine nu are un sistem elaborat, pot fi si doar liste de clienti sortate dupa anumite criterii), pentru a transmite clientilor tai calificati un amestec de oferte orientate catre nevoia acestora, pentru a-i face sa ia o decizie rapida. De asemenea foloseste printuri creative pentru a fi utilizate in campaniile tale digitale (online). Astfel vei dezvolta o campanie estetica, specifica si recognoscibila pe mai multe canale in timp ce economisesti bani pentru innoirea designului si refacerea materialelor publicitare.
    13.  
    14. Promoveaza-te sub toate formele. Include informatiile de contact ale site-ului tau, adresa de email, telefoane, pagina de Facebook sau Twitter, pe toate materialele imprimate. Clientii gandesc diferit, iar multi vor prefera sa te contacteze printr-un mod sau altul.
    15.  
    16. Masoara-ti rezultatele. Social media si site-ul tau fac usor de urmarit vizitatorii si rentabilitatea investitiei. La fel, nu lasa sa treaca neobservate aceste date atunci cand folosesti materiale tiparite. De exemplu, este de preferat sa faci publicitate unei oferte individuale decat sa promovezi in general site-ul tau: astfel vei directiona oamenii direct catre proprietatea care te sau ii intereseaza, in loc de site-ul tau principal. Foloseste numarul de accesari ale acelei oferte pentru a vedea cati oameni au fost in site. Veti sti imediat cat de mult succes a avut campania ta.

     

     

     

    Material oferit prin amabilitatea lui TopEstate, Market Leader.

    Sfat scris de Mihai Stan - Administrator portal

    Postat în 10.08.2012 14:48:15. Vezi pagina lui Mihai Stan din Constanta

    vizualizat de 5668 ori; citit de 1430 ori; categoria: Sfaturi imobiliare
     
  • Comenteaza primul