Acest site folosește cookie-uri pentru a analiza traficul și a cuantifica anunțurile. Află mai multe OK

Sfaturi imobiliare, Casa, Gradina si Amenajari, Sfaturi financiare, Sfaturi juridice, Intrebari frecvente, Pregatire si specializare, Articole proprii, Articole parteneri, TopEstate în Presa,

Tip tranzacţie
Tip proprietate
Adauga anunt

Articole imobiliareLumea imobiliara

Pregatiri si specializari


vezi cele mai citite Pregatiri si specializari anunta-ma cand se adauga articole cu tema Pregatire si Specializare
  • Negocierea unui preţ corect într-o tranzacţie imobiliară

    Negocierea unui preţ corect într-o tranzacţie imobiliară - Pregatiri si specializari

    Fără îndoială, este aproape un truism să afirmi că vânzarea, sau cumpărarea unei proprietăţi este un eveniment important. Implică o mulţime de bani, dar şi mari eforturi dedicate căutării, semnării tuturor actelor şi mutării propriu-zise. Vânzătorii au nevoie, pe de o parte, de tansformarea locuinţei în bani, din diverse motive: alte investiţii, lichidarea unor obligaţii, mutare şi multe altele. La rândul lor, cumpărătorii se află în căutarea unui spaţiu cât mai potrivit după schimbarea unui loc de muncă, pentru a fi mai aproape de o şcoală nouă, sau pentru a avea cât mai multe facilităţi la îndemână. Iată numai câteva exemple despre schimbările complexe care determină o tranzacţie imobiliară şi care au impact atât în viaţa socială, dar şi în cea de natură financiară. Iar schimbările de care vorbim necesită timp pierdut cu evaluările pieţei, cu semnarea documentelor, cu fixarea tuturor clauzelor contractuale şi cu eforturile ajungerii la un „preţ corect“. Sau o ofertă acceptabilă. Cine este pregătit, merge mai departe.

     

    De fapt, ce este o ofertă acceptabilă?

     

    Vânzătorul îşi fixează ca ideal apariţia cât mai multor ofertanţi în faţa uşii, fiecare ridicând preţul, într-o agitaţie ca-n filme. De aici însă la realitatea este o oarecare distanţă, pentru că, de ce să nu o spunem, aici intervine balanţa dintre cerere şi ofertă. Pentru ca oferta cumpărătorului să fie „acceptabilă“, trebuie să existe câţiva factori determinanţi: preţul cerut este aproape de preţul oferit? Apoi, preţul oferit este mult sub cel cerut? La rândul lui, cumpărătorul acceptă de prima dată, sau se gândeşte la un împrumut neprevăzut, din dorinţa de a achiziţiona casa dorită? De asemenea, există alternativă la oferta vânzătorului şi care ar fi aceasta?  Răspunsurile ne pot da deja câteva direcţii de acţiune, iar tranzacţia se poate finaliza. Cum alte răspunsuri aşteptate la următoarele întrebări pot conduce în cu totul altă direcţie: ce se întâmplă dacă nu există nici o ofertă pentru locuinţa scoasă la vânzare? Sau, are timp destul vânzătorul ca să aştepte preţul cerut ori, cine ştie, să aleagă dintre oferte pe cea mai bună posibilă? Proprietarul trebuie să ia în calcul o mulţime de variabile, cel mai probabil nu se aştepta la ele, dar, în fond, acesta este mersul pieţei şi nu întotdeauna lucrurile pot merge după cum le-am planificat. În baza consultanţei agentului imobiliar, vânzătorul are nevoie să reevalueze ofertele să ia în calcul tendinţa pieţei şi să determine astfel dacă o ofertă este sau nu este „acceptabilă“.

     

    Ce spuneţi de o contra-ofertă?

     

    CÂnd o locuinţă este gata de vânzare, proprietarul nu face altceva decât să spună ceva de genul: asta este ceea ce am, iar în schimbul unei sume poţi să devii noul proprietar. Pentru el, lucrurile par mai simple. Numai că, în funcţie de datele problemei, cumpărătorul poate avea mai multe opţiuni: mulţumim, nu suntem interesaţi, nu este cea ce căutăm; da, cumpărăm fără să stăm pe gânduri; da, suntem interesaţi, dar avem o contra-ofertă. Şi astfel, vânzătorul, care îşi stabilise un singur obiectiv, se alege la rândul lui tot cu trei opţiuni, pentru că reacţionează la preţul şi termenele propuse de cumpărător: poate accepta contra-oferta, o poate refuza mai mult sau mai puţin politicos, ori, de ce nu, va face o modificare în ceea ce priveşte peţul şi termenii vânzării. Acesta este de fapt balansul între cerere şi ofertă, care, în momentul depăşirii exagerărilor de o parte, sau de alta poate reflecta „preţul corect“.

     

    Negocieri fără victime


    Este evident că în piaţa noastră „colorată“ cu specific local, există vânători de victime. Şi vor mai exista. Tocmai de aceea, sunt mulţi care spun că negocierea se încheie cu declararea unui învingător şi a unui învins. Aici sunt suporterii variantei „câştig-pierdere“. Pe de altă parte, la fel de mulţi susţin că într-o astfel de negociere, fiecare va avea un beneficiu, dacă oferă la schimb ceva de valoare, iar de această parte se află partizanii ideii de negociere de tip „câştig-câştig“. Noi venim şi spunem, peste toate acestea, că piaţa se caracterizează, în principiu, pe idea compromisului, de ambele părţi. În fond, nu este un război şi nici nu este o competiţie. De multe ori, afişarea unei inflexibilităţi jignitoare, sau încercările de manipulare a partenerului de discuţie prin încercarea de punere în faţa unui fapt împlinit nu îşi au locul, pentru că oamenii au nevoie, în primul rand să se înţeleagă şi să poată comunica fără nici o barieră. Mult mai multe se obţin atunci când cumpărătorul este privit cu respect, iar interesele vânzătorului sunt promovate, dincolo de orice cerinţă sau lege a negocierii. Dacă aceste condiţii sunt întrunite din start, atunci tranzacţia imobiliară are toate şansele să se încheie.

     

     

    [articol apărut în Ziarul de Imobiliare, ediţia de Constanţa, 15.martie.2013]

    Specializare scris de Decebal Mureşan

    Postat în 13.03.2013 18:43:36. Vezi pagina lui Decebal Mureşan din Constanta

    vizualizat de 35181 ori; citit de 1849 ori; categoria: Pregatire si specializare
     
  • Comenteaza primul