Patru moduri în care fotografia locuinţei atrage [...]">
Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosiri cookie-urilor. Afla mai multe x

Sfaturi imobiliare, Casa, Gradina si Amenajari, Sfaturi financiare, Sfaturi juridice, Intrebari frecvente, Pregatire si specializare, Articole proprii, Articole parteneri, TopEstate în Presa,

Tip tranzacţie
Tip proprietate
Adauga anunt

Articole imobiliareLumea imobiliara

Pregatiri si specializari


vezi cele mai citite Pregatiri si specializari anunta-ma cand se adauga articole cu tema Pregatire si Specializare
  • Imaginea „vinde“ - Patru moduri în care fotografia locuinţei atrage cumpărătorii

    Imaginea „vinde“ - Patru moduri în care fotografia locuinţei atrage cumpărătorii - Pregatiri si specializari

    Patru moduri în care fotografia locuinţei atrage cumpărătorii

     

    Aruncaţi o privire pe anunţurile imobiliare din publicaţiile tipărite sau din anunţurile postate pe internet şi veţi constata că majoritatea locuinţelor expuse la vânzare sunt însoţite de un suport de imagine. Din start, un avantaj pentru vânzător, iar acesta este un aspect deja constatat. Mergând mai departe, am constatat că fotografia în sine este, de multe ori, un accesoriu, un pas care trebuie făcut fără a spune ceva în sine, de parcă proprietarul ştie că trebuie să prezinte la vânzare cadastrul imobiliar, actele de proprietate, certificatul fiscal şi una bucată fotografie. Hm! Puţine sunt imaginile care spun ceva în sine... Şi asta pentru că agentul imobiliar nu are timpul necesar pentru o fotografie reuşită: orice manual de profil, orice website de specialitate şi orice profesionist în domeniu vor spune răspicat că imaginile statice (cum este o cameră de locuit) sunt cel mai greu de fotografiat în aşa fel încât, la un moment dat, eventualul cumpărător să nu mai ţină cont de preţ şi să îşi dorească neapărat să ajungă să vadă cu ochii lui ceea ce îl atrage în poză, fără să îşi dea seama de ce. Aşa că, orice vânzător de imobil şi posesor de aparat foto se poate transforma într-un artist suficient de inspirat încât să câştige, să atragă şi să iasă în evidenţă.     

     

    O imagine face cât o mie de cuvinte

     

    Ştim, toată lumea o spune, dar nu toată lumea o înţelege. În urma unui sondaj realizat de redacţia Ziarului de Imobiliare, desfăşurat în ultimele 60 de zile, am chestionat cititorii, vizitatorii ediţiei electronice şi clienţii care au încheiat tranzacţii imobiliare, în legătură cu impactul imaginii care însoţeşte anunţurile de vânzare. Din studiul nostru a reieşit că 75,6% dintre cumpărătorii unui imobil afirmă că numărul de fotografii dintr-un anunţ de vânzare este foarte important. Pe de altă parte, 70,2% dintre cei chestionaţi au declarat că pentru ei este extrem de important ca imaginile să fie de calitate şi clare. 79% dintre cumpărătorii şi vânzătorii care au răspuns studiului susţin că sunt extrem de importante relevanţa imaginilor şi modul în care fotografia „atrage“ în sine. Nu în ultimul rând, 87% dintre participanţii la studiu spun că nu au luat în considerare ofertele care nu sunt însoţite de fotografii. Prin urmare, iată tot atâtea motive pentru care a sosit momentul să arătăm care este diferenţa dintre o poză şi o fotografie, atunci când vine momentul publicării unui anunţ imobiliar.

                                                                         

    Clădirea cu trei dimensiuni şi clădirea-timbru

     

    Sau, mai pe scurt, în ordinea prezentării: aşa da, aşa nu. Una dintre fotografiile anunţului va fi, fără doar şi poate, cea a clădirii în care se află imobilul. Un cadru surprins dintr-o parte, ca în manualul de matematică în care apare cubul, la geometria în spaţiu, va arăta o clădire care are lungime, lăţime şi înălţime, iar fotografia va avea adâncime. Fotografia frontală a unei clădiri ar semăna cu o poză de buletin. Dacă ar avea şi CNP... În plus, clădirea trebuie fotografiată în sezonul vânzării, astfel încât un anunţ din luna iulie să nu arate o clădire pe o stradă acoperită de zăpadă.  Iar lumina soarelui trebuie să se afle în spate, cu mult peste umerii celui care fotografiază. Nu de alta, dar un zid cu umbra unui om cu aparat foto în mână poate stârni cel mult amuzamentul.

     

    Un dormitor mare şi un cadru de succes

    Educată cu multe filme americane, privirea este tentată să aprecieze dormitoarele mari, exact ceea ce nu prea întâlneşti în realitate.

    Din nou, un unghi de încadrare nefericit nu va face altceva decât să prezinte un spaţiu anost, care nu spune nimic.

    O fotografie realizată dintr-un colţ va scoate în evidenţă dimensiunile camerei. Şi o încadrare neinspirată va tăia din elanul cumpărătorului: fotografia cu o jumătate de fereastră, sau cu un picior de pat va „zgârâia“ privirea şi îl va enerva pe privitor.

    Nu în ultimul rând, trepiedul pe care este montat aparatul foto este un instrument mai mult decât necesar, pentru că aduce avantajul surprinderii unui cadru de la o înălţime mai joasă, care să scoată în evidenţă liniile dintre pereţi şi tavan. Liniile drepte sunt esenţiale şi caracteristice oricărui dormitor, aşa că trebuie scoase în evidenţă.

    Baia din contul de Facebook şi cea din anunţul imobiliar

     

    Desigur, dacă am puncta o evoluţie a fotografiei care arată ultimele finisaje din baia locuinţei scoase la vânzare, ar trebui să evocăm, pe rând, fata de pe Facebook, cu soba de teracotă în spate, cea care stă picior peste picior pe marginea căzii şi spaţiul eclectic, cu luciri de inox şi tonuri brăzdate de contraste ale gresiei şi faianţei moderne, ce nu mai are nevoie de prezenţa umană.

    Până aici, credem că nu prea sunt comentarii de făcut, în materie de gust. În schimb, capacul ridicat al toaletei nu prea are ce căuta în fotografia de prezentare, iar o curăţenie bine făcută înainte şi un set de prosoape curate, la vedere, vor atrage fără doar şi poate.

     

    Sufrageria şi spaţiul cu cele mai multe pretenţii

     

     

    Pare cel mai simplu de fotografiat şi este camera cu care fiecare proprietar vrea să se laude, în primul rând.

     

    Dar... Cui vreţi să vindeţi?

    Pentru că aici apar problemele şi în funcţie de cumpărătorul vizat, unghiurile care scot în evidenţă accesoriile şi mobilierul sunt extrem de importante. Iată numai două exemple: dacă vreţi ca locuinţa să fie cumpărată de un burlac prosper, este bine ca în prim plan să apară canapeaua din faţa televizorului, câtă vreme, pentru o familie tânără, care se gândeşte la copii,  va fi atrasă, fără să ştie de ce, de un cadru în care să se vadă cât mai bine draperiile, sau jaluzelele geamului, esenţiale în crearea senzaţiei de confort.

    Specializare scris de Decebal Mureşan

    Postat în 08.07.2013 14:19:06. Vezi pagina lui Decebal Mureşan din Constanta

    vizualizat de 41280 ori; citit de 2021 ori; categoria: Pregatire si specializare
     
  • Comenteaza primul