Acest site folosește cookie-uri pentru a analiza traficul și a cuantifica anunțurile. Află mai multe OK

Sfaturi imobiliare, Casa, Gradina si Amenajari, Sfaturi financiare, Sfaturi juridice, Intrebari frecvente, Pregatire si specializare, Articole proprii, Articole parteneri, TopEstate în Presa,

Tip tranzacţie
Tip proprietate
Adauga anunt

Articole imobiliareLumea imobiliara

Articole


vezi cele mai citite articole anunta-ma cand se adauga noi Articole ale partenerilor
  • Ghid de vanzare a locuintei pe timp de criza

    Ghid de vanzare a locuintei pe timp de criza - Articole

    Promovarea, publicitatea şi prezentarea, cei trei “P” de la care pleacă orice tranzacţie


    Chiar şi pe o piaţă imobiliară îngheţată se pot vinde apartamente. Experţii au câteva ponturi

    Vânzarea unui apartament în această perioadă este mult mai dificilă din cauza interesului scăzut al românilor pentru cumpărături imobiliare. Se vede, de altfel, în cifra tranzacţiilor de locuinţe şi terenuri încheiate în 2009, cu 27% mai puţine faţă de 2008. Din acest motiv, specialiştii le recomandă proprietarilor o serie de strategii de vânzare, cu atât mai utile dacă se grăbesc. Sfaturile experţilor, deloc complicate, au ca punct de pornire cei trei \"P\", respectiv promovarea, publicitatea şi prezentarea, şi au în vedere şi stabilirea preţului, dar şi diverse ponturi de negociere. \"Aşa cum cumpărătorii sunt foarte sensibili la cei trei «L» (locaţia, locaţia şi iar locaţia), vânzătorii trebuie să înţeleagă că în această perioadă doar proprietăţile foarte bine promovate vor avea succes\", a declarat pentru Gândul Mihai Stan, directorul general al portalului imobiliar topestate.ro.

     

    Postarea ofertei pe internet, cea mai importantă


    Vânzătorii sunt sfătuiţi să folosească simultan mai multe canale de promovare, dintre care internetul este cel mai important. \"Pentru o perioadă de 1-3 luni, poţi face ca proprietatea ta să apară prima sau printre primele cinci în orice căutare din această categorie, pe un site specializat\", explică el. În acest caz, taxa porneşte de la 8-10 euro pe lună, putând ajunge la aproximativ 150 de euro, în funcţie de portal şi de detaliile prezentate, inclusiv fotografii. Cei care preferă metoda clasică pot să publice anunţul de vânzare într-un ziar de interes sau într-o publicaţie de specialitate. În fine, vânzătorii pot să contracteze serviciile mai multor agenţii din zona în care locuiesc şi eventual să le stimuleze printr-un comision mai mare decât cel uzual, adaugă Stan. Deşi, la prima vedere, şansele vânzătorului de a încheia tranzacţia cresc, reprezentanţii agenţiilor mari spun că lucrurile stau exact pe dos. \"E mai bine să apelezi la o singură agenţie mare, cu expunere ridicată, decât la zece. Perioada de vânzare poate ajunge la o săptămână, comparativ cu o jumătate de an, dacă eforturile sunt dispersate\", a declarat pentru Gândul Valentin Ilie, directorul general al Coldwell Banker Affiliates of Romania.


    Arta negocierii în favoarea vânzătorului


    Fiecare vrea să scoată cât mai mult din vânzarea proprietăţii, însă în contextul actual al pieţei, specialiştii recomandă \"preţul corect\". Până când va fi disponibil indicatorul oficial al pieţei imobiliare, la mijlocul acestui an, vânzătorii se pot ghida după diferiţii indici calculaţi de mai multe site-uri şi agenţii imobiliare. În acelaşi timp, preţul trebuie stabilit în aşa fel încât să lase loc unei posibile negocieri, iar vânzătorii să rămână şi cu ceva bani pentru a achita comisionul agenţiei imobiliare. Nu în ultimul rând, proprietarii vor avea de câştigat dacă învaţă cum să negocieze fără să dea prea mult de la ei. \"De pildă, clientul va vrea o scădere de preţ, iar tu poţi să fii de acord cu el, în condiţiile în care te lasă să eliberezi mai târziu apartamentul. În realitate, mai poţi păstra chiriaşul pe care îl ai acolo încă o anumită perioadă de timp după semnarea actelor notariale de vânzare\", recomandă directorul general al TopEstate.ro.


    INFO PLUS


    Tranzacţii mai puţine în 2009


    Românii au încheiat anul trecut 350.000 de tranzacţii cu case şi terenuri, cu 27% mai puţine faţă de 2008, când notarii au parafat 484.000 de tranzacţii, reiese din datele comunicate de Uniunea Naţională a Notarilor Publici.


    de Simona Ionescu, gandul.info, 16.02.2010

    Articol scris de Biroul De Presa - PR representative, TopEstate.ro

    Postat în 16.02.2010 14:04:59. Vezi pagina lui Biroul De Presa din Bucuresti

    vizualizat de 2346 ori; citit de 2586 ori; categoria: Articole parteneri
     
  • Comenteaza primul