Acest site folosește cookie-uri pentru a analiza traficul și a cuantifica anunțurile. Află mai multe OK

Sfaturi imobiliare, Casa, Gradina si Amenajari, Sfaturi financiare, Sfaturi juridice, Intrebari frecvente, Pregatire si specializare, Articole proprii, Articole parteneri, TopEstate în Presa,

Tip tranzacţie
Tip proprietate
Adauga anunt

Articole imobiliareLumea imobiliara

Articole


vezi cele mai citite articole anunta-ma cand se adauga Articole proprii noi
  • Momentul scaderii pretului

    Momentul scaderii pretului  - Articole

    Aflata in topul deciziilor dificile legate de vanzarea unei case, reducerea pretului casei tale este cu siguranta cea mai grea dintre ele.

    De ce ar trebui sa o facem? De ce nu putem vinde cu pretul initial?

    Cand este momentul? Cat mai putem astepta pana sa reducem pretul, asa incat sa nu pierdem sansele de a obtine mai mult?

    Este cu adevarat o decizie inteleapta? O putem inlocui cu altceva?

     

    Toate acestea sunt intrebari legitime, pe care oricine si le pune in procesul vanzarii, la care vom cauta acum un raspuns.

    Totusi tin sa va informez ca procedurile sugerate aici reprezinta experienta mea proprie: este posibil ca in piata sa existe si agenti imobiliari care folosesc alte proceduri de lucru care au un efect cel putin la fel de bun.

     

     

    Magia initiala

     

       In momentul in care anunti pentru prima data vanzarea casei tale, publicand un anunt in nume propriu sau folosind un agent, se intampla ceva magic. Toata piata este cu ochii pe tine: agentii imobiliari vad oferta ta, ceilalti particulari interesati sa cumpere sunt anuntati de acestia.

    Toti incep sa evalueze in modul lor personal oferta ta: daca reprezinta o investitie buna, daca este amplasata intr-o zona potrivita clientilor lor, daca ofera avantaje in raportul valoare – pret, cum arata conform pozelor publicate, eventual vor suna ca sa afle mai multe amanunte.

     

    Acesta este momentul in care se iau deciziile ca merita vazuta si se stabilesc vizionarile. Agentii imobiliari isi suna cumparatorii aflati in asteptare, o prezinta si organizeaza vizite pentru vizionare.

    Acesta este momentul in care un agent imobiliar cauta sa afle si sa se asigure ca va primi comision de la vanzator, de la tine.

     

     

    A doua zi

     

                A doua zi dupa publicarea anuntului tau este ca dimineata de dupa petrecere: te doare capul si esti obosit, dar esti multumit. Ieri te-au sunat multe agentii si se pare ca esti pe calea cea buna: sperantele tale sunt mari, deoarece cativa au stabilit sa vina astazi cu clientii si, cine stie, unuia dintre ei trebuie sa ii placa!

    In mod direct nu te-ai intalnit ieri decat cu cativa agenti, care doreau sa vada in detaliu casa si care ti-au spus cate ceva despre alte oferte aflate la vanzare in acest moment, care au preturi comparabile dar mai mici ca pretul stabilit de tine. Este adevarat ca unul dintre ei avea cateva foi printate care exemplificau aceste comparatii, dar fiind atat de agitat din cauza celorlalti, nu ai avut timp sa le studiezi cu atentie.

     

     

    Prima saptamana

     

                Prima saptamana trece mai mult in discutii. Si asta doar daca ai stabilit un pret competitiv al ofertei tale, altfel poate trece chiar fara vreo intalnire.

                Este momentul sa incepi sa te gandesti daca lucrurile stau bine. Cum ai facut sa stabilesti pretul?

     

    1.      Ti-ai facut socoteala de ce bani ai nevoie: suma necesara pentru a cumpara altceva plus cheltuielile aferente, si sa iti ramana in plus o suma pe care ti-o doresti? Sau

    2.      Ai analizat celelalte anunturi comparabile din piata si ai cautat sa pozitionezi pretul in partea de jos a acestora?

     

    Din experienta va spun ca majoritatea vanzatorilor folosesc ideile de la punctul 1. ca reper in stabilirea pretului. Daca asa s-a intamplat, acum este momentul reconsiderarii politicii de pret, folosind ideea de la punctul 2. Este clar ca politica punctului 1. nu functioneaza.

     

     

    Sfarsitul primei Perioade Reper: poate fi sfarsitul celei de-a doua saptamani. Poate fi si sfarsitul primei luni.

     

                Pentru cei care lucreaza cu un agent profesionist lucrurile sunt mai simple: vor primi de la acestia un raport cu actiunile executate in aceasta perioada, cu efectele acestora si sugestiile pentru urmatoarele doua saptamani / urmatoarea luna.

                Pentru cei care lucreaza singuri lucrurile sunt putin mai complicate, deoarece este nevoie in continuare de studiu de piata.

                Insa orice ai fi, agent sau proprietar, trebuie sa fii atent la urmatorul algoritm:

     

    Ce s-a intamplat la inceput, cand ai pus proprietatea la vanzare pentru prima data

    Exista oferta A, cu pretul de 105.000 de euro

    Exista oferta B, cu pretul de 90.000 de euro, negociabil

    Anuntul tau, cu pretul de 88.000 de euro

    Exista oferta C, cu pretul de 73.000 de euro, negociabil

    Exista oferta D, cu pretul de 70.000 de euro

     

    Analizam ce se intampla acum, la sfarsitul primei Perioade Reper:

    Oferta A, cu pretul de 105.000 de euro – exista inca pe piata, dar s-a invechit (nu este reactualizata de nicio agentie, deoarece proprietarul a decis sa o mentina la acel pret)

    Anuntul tau, cu pretul de 88.000 de euro

    Ofeta B si-a redus pretul, la 82.000 euro

    Oferta C, s-a vandut

    Oferta D, este in discutii pentru vanzare

    A aparut la vanzare oferta E, cu pretul de 74.000 de euro

     

    important

     

    Cum puteti afla rapid de scaderile sau eventualele cresteri de preturi?

                Pe Topestate gasesti in partea dreapta a listarilor de oferte o caseta cu titlul Cauta reducerile de pret. Testeaza aici ce sa intamplat cu preturile anumitor proprietati din zona ta in ultima perioada.

     

                In exemplul nostru chiar daca la inceput pretul stabilit de tine parea in tonul mediei pietei, urmarind trendul scaderilor acum a ramas printre cele mai scumpe.

                Daca asa se intampla si in realitatea ta, acum este momentul primei ajustari.

     

     

    Ciclicitatea

     

                Aceste analize si reajustari se vor face de fiecare data cand piata ne arata o reactie naturala de respingere a pretului nostru.

                De asemenea un agent imobiliar profesionist iti va prezenta regulat (sau ar trebui sa iti prezinte) din momentul in care ai semnat contractul cu el astfel de sugestii, fundamentate prin rapoarte de analiza comparativa a pietei. De fapt pentru asta este platit de tine: sa cunoasca piata in orice moment si sa te duca pe drumul catre vanzare fara mult efort din partea ta.

                Daca iti promovezi singur casa la vanzare, informeaza agentii in momentul reducerii pretului: astfel vei recrea o parte din magia initiala, facandu-i sa redevina plini de sperante, transmitand noua oferta catre cumparatorii lor.

     

     

    O unealta extrem de buna de folosit

     

                Pe TopEstate exista posibilitatea de Comparatie Directa intre Proprietati, ce poate fi folosita pentru pozitionarea corecta a ofertei tale. Agentii imobiliari o vor gasi foarte utila deoarece arata vanzatorului, rapid, ceea ce este relevant de vazut pentru stabilirea unui pret optim de vanzare.

     

             O poti folosi in doua moduri:

    1.      Primul mod:

    - Din listarea obisnuita a rezultatelor unei cautari (exemplu: http://imobiliare.topestate.ro/vanzare-imobile-in-bucuresti-pret-maxim-500000-euro-13587/ ) poti selecta check box-ul Compara din dreptul mai multor oferte, dupa care

    - Apasa butonul Detalii la oricare dintre oferte, iar in partea dreapta jos da click pe Compara proprietati similare. Vei ajunge pe o astfel de pagina de comparatie directa: http://imobiliare.topestate.ro/comparatie-50960-39541-55058-54924/

    2.      Al doilea mod:

    -Din detaliile unei oferte, de pilda aceasta, folosind tabul evaluare veti ajunge aici: http://imobiliare.topestate.ro/55058-apartament-de-vanzare-cu-2-camere-decomandat-confort-1-in-zona-dristor/bucuresti/#/evaluare

    -Putin mai jos veti gasi o lista cu alte apartamente de vanzare: dati click pe semnul verde +, ca sa alegeti ofertele cu care veti face comparatia, iar cand ati terminat apasati butonul Compara. Veti ajunge intr-o alta pagina de comparatie directa.

     

    important

     

    IMPORTANT!

     

    -          Puteti printa aceste comparatii, ca sa le studiati sau sa le prezentati clientilor vanzatori.

    -          Le puteti trimite aceste linkuri pe email, pentru a va fundamenta analiza.

     

    Succes!

    Articol scris de Mihai Stan - Administrator portal

    Postat în 27.02.2011 20:22:59. Vezi pagina lui Mihai Stan din Constanta

    vizualizat de 7922 ori; citit de 2328 ori; categoria: Articole proprii
     
  • Comenteaza primul