-
“Cafeneaua imobiliara” din Constanta - editia numarul 2 - Reprezentarea exclusiva vs Intermedierea
Chiar daca numele de “cafenea imobiliara” provine din dorinta de a discuta cu alti agenti imobiliari din breasla la o cafea si un piscot, turnura pe care a luat-o aceasta miscare in Constanta incepe sa imbrace o forma profesionala.
De Ziua Romaniei agentii imobiliari Constanteni nu au stat acasa desi ar fi putut face asta: si-au petrecut cateva ore intalnindu-se cu ceilalti colegi, incercand sa gaseasca si sa stabileasca modalitati de lucru care sa:
- Eficientizeze lucrul cu clientii: atat din punct de vedere al generarii unui numar mai mare de clienti care sa lucreze cu agentii imobiliari, cat si al metodelor de lucru pe baza de contract care ar face ca rata neplatii sa fie mai mica;
- Curete perceptia eronata a multora despre acest domeniu si oamenii implicati in aceasta afacere si sa clarifice diferentele dintre agenti imobiliari pregatiti si cei nescoliti, diferente existente in orice domeniu pe de alta parte.
Principalele subiecte discutate:
- folosirea contractelor de prestari servicii de catre toti operatorii activi din piata,
- relatiile de colaborare intre agenti de reprezentare exclusiva a clientilor si agenti de cumparatori,
- infiintarea unei asociatii locale si beneficiile acesteia, unde sa poata adera orice prestator de servicii imobiliare, cu conditia sa respecte codul etic al agentului imobiliar,
- reprezentarea exclusiva ca mod de lucru vs. modul clasic de lucru – intermedierea imobiliara,
- up-datarea profesionistilor din domeniul imobiliar la cerintele unei pieti in criza,
- modul de abordare al clientilor si pregatirea profesionala a agentilor.
Discutiile au fost libere si constructive si toti participanti au apreciat importanta acestor intalniri si al accesului la trainingurile ce urmeaza a fi impartasite si sustinute in datile viitoare de catre cei care au valente de trainer, cu ceilalti agenti din acest grup.
Fiecare agent sau manager de agentie a putut sa isi exprime opiniile vis a vis de sistemul de lucru pe care il agreeaza, intermediere sau reprezentare, despre cum un agent isi castiga respectul in fata consumatorilor de servicii.
Intalnirea Cafenelei s-a finalizat cu o prezentare scurta a celor mai importante servicii pe care portalul imobiliar profesionist TopEstate.ro le poate pune in ajutorul fiecarui agent, fie ca lucreaza independent sau sub umbrela unei firme, fie ca imbratiseaza sistemul de lucru de reprezentare exclusiva sau de intermedierea clasica.
“Remarcabile au fost noutatile portalului Topestate, care vin in beneficiul agentiilor imobiliare, prezentate de Dl. Mihai Stan” spune domnul Gabriel Sorin Leu, managerul agentiei Authentic House. “Faptul ca un agent isi poate face branding personal pe acest portal este esential, deoarece cei mai multi clienti din ultima perioada vin din recomandari.” a conchis acesta.
Aproape fiecare participant a avut ocazia sa vorbeasca in fata celorlalti. Desi majoritatea celor prezenti au fost oameni cu vechime imobiliara mare, un citat din Tomy Macaluso, un experimentat trainer american care a sustinut la Bucuresti un curs de vanzari pentru agentii imobiliari probabil ca i-a facut pe multi sa inteleaga importanta pregatirii sistematice.
“Fara cursuri de vanzari nu ai 13-14 sau 15 ani de experienta imobiliara, ci un singur an de experienta repetat de 13 -14 sau 15 ori.”
Reactiile participantilor au fost pozitive:
Gabriel Sorin Leu, manager Authentic House
“La remarca lui Tony Macaluso mi-am dat seama cat de important este sa participi la traininguri de vanzari si cat de mult inseamna sa te educi in fiecare an, sa iti dai upgrade cum spun cei din informatica, petru a fi la zi cu ceea ce se intampla in piata .
As incheia cu un alt citat ‘in timpuri noi, oameni noi ‘ - sta in puterea fiecaruia dintre noi sa schimbam si sa educam piata de servicii imobiliare.”
Marian Muresan, manager Terra Development
“E de apreciat ca desi s-au exprimat puncte de vedere mai mult sau mai putin academice, dar cu consistenta, asta inseamna ca pe oameni ii intereseaza, au personalitate, sunt pregatiti, dar in acelasi timp nu mai au rabdare sa astepte la nesfarsit aducerea tuturor la un anumit nivel de pregatire. Se pare ca este un moment zero care va face clar diferenta intre agentii pregatiti si cei care nu mai au nimic in comun cu domeniul imobiliar, ei situandu-se undeva la limita unei piete ‘gri’.” a declarat domnul Marian Muresan, managerul agentiei constantene Terra Development.
Edward Patsomitis – agentia Intermed Grup
“La aceasta întâlnire, din punctul meu de vedere, încă se vede că nu reuşim să ne temperam orgoliile. Cu siguranţă că toţi ne considerăm buni sau prea buni tocmai de aceea apar şi discuţiile în contradictoriu. Dacă discuţiile în contradictoriu duc la ceva constructiv este ok, dacă nu cred că avem o problema de personalitate. Un câştig foarte mare va fi când vom reuşi să ascultăm şi să respectăm pe cel ce ne vorbeşte. În orice caz consider că astfel de întâlniri sunt binevenite, salut pe această cale alăturarea portalului TopEstate comunităţii imobiliare constantene, portal ce crede în valoarea agentului imobiliar profesionist. Cât de curând cu ajutorul TopEstate vom încerca să informăm consumatorii de servicii imobiliare despre serviciile de top ale agenţiilor imobiliare active. De urmărit pentru clienţii nostrii sunt serviciile de reprezentare exclusivă, un concept relativ nou dar care un succes garantat. Pentru a evita neplăceri cauzate de o practică îndoielnică recomand clienţilor nostrii acest concept, care ofera o siguranţă maxima în acest moment. Totusi se face o confuzie foarte mare între reprezentare exclusiva şi exclusivitate, dar poate cu altă ocazie o să vă dezvolt mai mult acest subiect.”
Mihai Stan – manager TopEstate
“Sigur ca probleme sunt si vor aparea: pentru aceasta multumim cerului si autoritatilor. Insa conteaza cum raspundem la ele si forma proactiva pe care o imbraca actiunile noastre. Una este sa stam si sa asteptam sa vedem ce ne va aduce viitorul si alta este sa incercam sa cream noi viitorul. Asta face acum grupul de lucru din Constanta.”
In prezentarea facilitatilor sale TopEstate a pus accentul pe serviciile de marketing viral, care maresc cota de piata a fiecarui agent si maresc conversiile vizitatorilor site-ului in clienti interesati. Pentru agentii sau agentiile imobiliare care doresc mai multe informatii despre acest subiect: pot obtine detalii suplimentare aici.
Participantii la intalnirea din 01.decembrie.2012:
- Marian Muresan – agentia Terra Development
- Camelin Zainea – agentia Experti Imobiliari
- Edward Patsomitis – agentia Intermed Grup
- Mircea Vinteanu – agentia Elite Imobiliare
- Stefania Budeanu – agentia Tomis Top Estate Imobiliare (asemanare de nume cu portalul imobiliar)
- Maria Dogaru - agentia Tomis Top Estate Imobiliare
- Liviu Valsan – agentia Mereu Activ
- Gabriel Sorin Leu – agentia Authentic House
- Ionut Dragan - agentia Mereu Activ
- Isabela Simon - agentia Mereu Activ
- Agentia Roberto House
Urmatoarea intalnire stabilita este pe data de 19 ianuarie 2012, la aceeasi locatie: hotel Dali din Constanta. Participi si tu?
Articol scris de Mihai Stan - Administrator portal
Postat în 04.12.2011 21:02:39. Vezi pagina lui Mihai Stan din Constanta
vizualizat de 25033 ori; citit de 3868 ori; categoria: Articole proprii
- Anunturi imobiliare
- Lumea imobiliara
- Articole proprii
- Articole proprii: “Cafeneaua imobiliara” din Constanta - editia numarul 2 - Reprezentarea exclusiva vs Intermedierea
Lumea imobiliara
Articole
vezi cele mai citite articole anunta-ma cand se adauga Articole proprii noi