-
Fii şi tu Hotelier! Poţi câştiga între 25.000 şi 500.000 de euro pe an dintr-o afacere turistică. Te interesează?
Ne-am obisnuit să credem că "afacerile mari" sunt pentru alţi oameni, mai "mari" decât noi. Iar aici intră şi afacerile din turism, aşa cum le cunoaşten sau mai exact cum ni le imaginăm.
Şi totuşi, o afacere turistică poate fi începută mai uşor decât ne imaginăm, iar ulterior administrarea ei se poate face eficient doar învăţând câteva lucruri de bază.
Dar pentru început să facem nişte calcule, în câteva ipostaze:
1.
sau 2.
12 camere turistice X
134 de camere turistice X
110 de lei per cameră X
110 de lei per cameră X
90 de zile (închiriate) pe an =
90 de zile (închiriate) pe an =
118.000 LEI, adică ~26.500 €
1.326.600 LEI, adică ~299.000 €
Investiţie iniţială necesară
Investiţie iniţială necesară
190.000 euro
1.690.000 euro
Recuperarea investiţiei în
Recuperarea investiţiei în
7,1 ani
5,6 ani
Este vorba despre:
Este vorba despre:
Vila turistică P+1, clientelă formată, în staţiunea Venus
Preţ de vânzare:
190.000 euro
Hotel CORINA*** 3 stele –
P+3, afacere turistica functională - staţiunea Venus
Preţ de vânzare:
1.690.000 euro
sau 3.
sau 4.
20 de camere turistice X
220 de camere turistice X
110 de lei per cameră X
110 de lei per cameră X
90 de zile (închiriate) pe an =
90 de zile (închiriate) pe an =
198.000 LEI, adică ~44.000 €
2.178.000 LEI, adică ~490.000 €
Investiţie iniţială necesară
Investiţie iniţială necesară
290.000 euro
4.900.000 euro
Recuperarea investiţiei în
Recuperarea investiţiei în
6,6 ani
10 ani
Este vorba despre:
Este vorba despre:
Pensiunea Diana*** 3 stele – P+2, afacere turistică de vânzare – Eforie Sud
Preţ de vânzare:
290.000 euro
Hotel Cometa **+ 2 stele plus: P+8 etaje, amplasat direct pe plaja din Jupiter!
Preţ de vânzare:
4.900.000 euro
După cum suntem siguri că aţi înţeles, este un mic şi rapid calcul de rentabilitate a unei investiţii în câteva proprietăţi hoteliere de pe Litoral, generatoare de profit turistic.
Desi pare ca ar fi afaceri ce nu sunt la îndemâna oricui, vrem doar să vă arătăm că, având investiţia iniţială, chiar şi dumneavoastră puteţi începe rapid un business în acest domeniu extrem de profitabil.
Conform doamnei Lucia Morariu, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), „peste 1,5 milioane de turiști au vizitat Litoralul românesc în sezonul 2014, dintre care 5% au fost străini”. Dar, tot aceasta a precizat că „Există o problemă în colectarea datelor”, drept urmare cifra reală ar putea fi mult mai mare.
În sezonul estival 2014, durata medie de vacanță pe Litoralul românesc a fost de 4,5 zile, iar patronatele din turism au apreciat că 70% dintre turiștii care au venit pe Litoral au plecat mulțumiți de serviciile oferite, în creștere față de 2013 când gradul de satisfacție era de 50%.
Toate proprietăţile de mai sus sunt funcţionale, au deja clientelă formată de-a lungul mai multor ani de activitate hotelieră şi pot fi preluate şi administrate imediat.
Nu emitem pretenţia că aceste calcule nu pot fi ajustate: dupa cum vedeţi, suma generică menţionată a fi încasată este de 110 de lei pentru închirierea unei camere hoteliere. Însă, evident, suma va putea fi mai mare în funcţie de aglomeraţia sezonieră, de serviciile oferite sau de contractele încheiate cu agenţiile de turism.
Într-un hotel ca şi Cometa, amplasat direct pe plajă, camerele orientate catre mare pot fi închiriate cu până la 200 de lei pe zi. Şi apoi, să nu uităm de afacerea extra-paturilor suplimentare, pe care turiştii le cer: un astfel de pat extensibil pentru încă o persoană poate genera minim 40 de lei pe zi.
În plus, se pot adăuga extraservicii: room-service, mesele plătite de turişti la restaurantul propriu hotelului sau pensiunii, servicii la camera de tipul călcătoriei, spălătoriei, servicii pentru copii, etc.
Evident, nu trebuie să uitaţi de costurile de exploatare, pe care vă lăsăm să le cuantizaţi singuri. Cert este că acestea pot fi optimizate.
Sfat hotelier!
Clientela poate fi atrasă şi fidelizată către hotelul dumneavoastră prin nişte minime servicii, deosebite de ale celorlalţi:
- oferirea gratuită de biciclete pentru turiştii hotelului,
- sau a unui ceai sau cafea dimineaţa;
- poate fi şi un număr de magie seara, când turiştii servesc masa,
- sau oferirea la plecare a unui voucher cu reducere pentru vara viitoare (sau pentru cazare în luna mai, când ocuparea este foarte mică).
Aceste servicii pot face diferenţa între acoperirea generică de 70% pe sezon şi una de 95%.
Sperăm că v-am lăsat gânditori şi ceva mai încrezători că puteţi începe chiar şi dumneavoastră propria afacere turistică, imediat ce faceţi rost de capitalul necesar pentru achiziţia uneia dintre proprietăţile de mai sus. Sau dacă doriţi o altă proprietate, sunaţi-mă.
Clara Stan-Soponaru ACCESS Real Estate
Agent imobiliar, Reator© companie imobiliară
+4 (0723) 22.77.88 +4 (0723) 52.52.52
Articol scris de Clara Soponaru - Agent imobiliar, ACCESS Real Estate
Postat în 04.03.2015 10:44:15. Vezi pagina lui Clara Soponaru din Constanta
vizualizat de 11888 ori; citit de 2314 ori; categoria: Articole parteneri
- Anunturi imobiliare
- Lumea imobiliara
- Articole parteneri
- Articole parteneri: Fii şi tu Hotelier! Poţi câştiga între 25.000 şi 500.000 de euro pe an dintr-o afacere turistică. Te interesează?
Lumea imobiliara
Articole
vezi cele mai citite articole anunta-ma cand se adauga noi Articole ale partenerilor