Ce trebuie să faceţi dacă aţi avut venituri din [...]">
Acest site folosește cookie-uri pentru a analiza traficul și a cuantifica anunțurile. Află mai multe OK

Sfaturi imobiliare, Casa, Gradina si Amenajari, Sfaturi financiare, Sfaturi juridice, Intrebari frecvente, Pregatire si specializare, Articole proprii, Articole parteneri, TopEstate în Presa,

Tip tranzacţie
Tip proprietate
Adauga anunt

Articole imobiliareLumea imobiliara

Sfaturi


vezi cele mai citite sfaturi anunta-ma cand se adauga Sfaturi financiare noi
  • Impozitul pe chirii

    Impozitul pe chirii - Sfaturi

     

    Ce trebuie să faceţi dacă aţi avut venituri din închirieri

     
    Veniturile obţinute din închirierea unei locuinţe sau un alt bun personal fac parte din categoria veniturilor obţinute din cedarea folosinţei bunurilor. Acestea se supun impozitării anuale, potrivit Direcţiei Generale a Finanţelor Publice. Astfel, deţinătorii contractelor de închiriere, care obţin astfel de venituri, trebuie să se prezinte la unitatea fiscală de care aparţin, în termen de 15 zile de la încheierea contractului de închiriere. Proprietarii de imobile sau locuinţe închiriate completează Declaraţia privind venitul estimat/norma de venit, respectiv Formularul 220. Codul Fiscal prevede că, în situaţia în care aveţi mai mult de cinci contracte, această declaraţie se completează până pe 15 ianuarie. Pe baza declaraţiei, se stabilesc plăţile anticipate trimestriale în contul impozitului. Până pe 25 mai, beneficiarii contractelor de închiriere depun Declaraţia privind veniturile realizate din România, Formularul 200. După cum precizează Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, nu se depune declaraţia 200 dacă chiria este stabilită în lei. Totodată, nu se calculează venitul net în sistem real (adică nu se ţine contabilitate) în situaţia în care contribuabilul a avut înregistrate sub cinci contracte. 
     

    La ce Direcţie de Finanţe Publice ne prezentăm

     
    În judeţul Constanţa, în funcţie de domiciliu, documentaţia aferentă venitului din chirii se poate depune la Administraţia Finanţelor Publice (AFP) din Constanţa, pentru Constanţa, Agigea, Murfatlar, Poarta Albă, Valul lui Traian. La AFP Mangalia sunt arondaţi contribuabilii din  Mangalia, Limanu, Pecineaga, 23 August, Albeşti, Negru Vodă, Cerchezu, Chirnogeni, Comana, Dumbrăveni şi Independenţa. La rândul lor, cetăţenii din Medgidia,Peştera, Siliştea, Tortoman, Mircea Vodă, Saligny, Castelu, Cuza Vodă, Cernavodă, Aliman, Rasova şi Seimeni se pot prezenta la AFP Medgidia. La  AFP Eforie merg contribuabilii din Eforie, Costineşti, Tuzla, Cumpăna, Techirghiol, Mereni, Amzacea, Topraisar, Bărăganu, Ciocârlia şi Cobadin, iar la AFP Năvodari sunt arondaţi contribuabilii din Năvodari, Lumina, Corbu, Ovidiu, Mihail Kogălniceanu, Nicolae Bălcescu, Târguşor, Grădina, Pantelimon, Cogealac, Mihai Viteazu, Istria, Săcele şi Fântânele. Pagina web a ANAF menţionează că AFP Hârşova are arondate localităţile Hârşova, Gârliciu, Ghindăreşti, Saraiu, Topalu, Crucea, Horia, Vulturu şi Ciobanu, iar AFP Băneasa ţine evidenţele contribuabililor din Băneasa, Deleni, Dobromir, Ion Corvin, Lipniţa, Oltina, Ostrov şi Adamclisi.
     

     

     

    [articol apărut în Ziarul de Imobiliare, ediţia de Constanţa, 15.martie.2013]

    Sfat scris de Decebal Mureşan

    Postat în 18.04.2013 19:47:03. Vezi pagina lui Decebal Mureşan din Constanta

    vizualizat de 10123 ori; citit de 3481 ori; categoria: Sfaturi financiare
     
  • Comenteaza primul